۱۲ مرداد ۱۴۰۱، ۲۲:۵۲

باقری:

دور جدید مذاکرات، راستی‌آزمایی آمریکا برای دستیابی به توافق است

دور جدید مذاکرات، راستی‌آزمایی آمریکا برای دستیابی به توافق است

مذاکره‌ کننده ارشد کشورمان گفت: در مذاکرات پیش رو، اراده جدی و واقعی آمریکا برای دستیابی به توافق راستی‌آزمایی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، «پاسکواله فررارا» مدیرکل سیاسی و امنیتی وزارت امور خارجه ایتالیا در سفر به تهران، امروز (چهارشنبه) با علی باقری مذاکره‌کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران و معاون سیاسی وزارت امور خارجه دیدار و گفت وگو کرد.

در این ملاقات طرفین ضمن بررسی آخرین وضعیت روابط دوجانبه و رایزنی درباره مسائل بین المللی، بر ضرورت فراهم ساختن زمینه‌های گسترش همه جانبه مناسبات بین دو کشور تاکید کردند.

مذاکره‌کننده ارشد ایران درباره آخرین وضعیت مربوط به مذاکرات لغو تحریم‌های ظالمانه افزود: هدف مذاکرات تعیین شرایط بازگشت آمریکا به توافق است، از این رو آمریکا نمی‌تواند برای ایران که عضو برجام است قید و شرط تعیین کند.

باقری درباره روند آتی مذاکرات نیز گفت: در مذاکرات پیش رو، اراده جدی و واقعی آمریکا برای دستیابی به توافق راستی آزمایی می‌شود.

کد خبر 5555596

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • م ا IR ۲۳:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۲
      0 0
      یکی از بهترین تضمین هایی که ایران در صورت برقراری مجدد برجام می تواند بگیرد، اجرای داوطلبانه و غیر متعهدانه مفاد NPT تا زمان برقراری برجام و همچنین در صورت انجام تعهدات طرف مقابل است. یعنی در صورت اجرای مجدد برجام، ایران از NPT خارج شود و از آن به بعد بصورت غیر متعهد مفاد آنرا اجرا کند.
    • م ا IR ۲۳:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۲
      0 0
      تضمین دیگری که میتوان گرفت، تعهد طرف های مقابل ایران به سرمایه گذاری در ایران بصورت ایجاد یک صندوق در یک کشور بی طرف یا یکی از نهادهای سازمان ملل به میزان خساراتی که ایران از عدم اجرای تعهدات اروپا و آمریکا دیده است.