با نامه عباس به گوترش رقم خورد؛

آغاز تحرکات گسترده فلسطین برای دستیابی به حق عضویت کامل در سازمان

آغاز تحرکات گسترده فلسطین برای دستیابی به حق عضویت کامل در سازمان

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی به دبیرکل سازمان ملل نامه‌ای درباره عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل ارسال کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آناتولی، محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی به دبیرکل سازمان ملل نامه‌ای درباره عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل ارسال کرد.

محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی، در نامه خود تازه‌ترین تحولات و دیدارهایش با مقامات کشورهای گوناگون و طرح فلسطین را که در دیدارهای عباس با رؤسای جمهور آمریکا و فرانسه و پادشاه اردن مطرح شده بررسی کرد.

این طرح به حق فلسطینیان در داشتن عضویت کامل در سازمان ملل به عنوان گامی برای نجات راه حل دو کشوری که از اجماع بین‌المللی برخوردار است مربوط می‌شود.

آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل نیز ضمن استقبال از طرح فلسطین وعده داده که با همکاری طرف‌های ذی‌ربط به اجرایی شدن آن کمک کند.

از سوی دیگر، احمد الدیک، مشاور وزیر خارجه فلسطین، تأکید کرد که این طرح و نامه عباس در واقع آغاز تحرکات گسترده فلسطین برای دستیابی به حق عضویت کامل در سازمان ملل است.

وی افزود که محمود عباس در دیدار ماه گذشته خود با جو بایدن در بیت لحم تأکید کرد که فلسطینیان دوباره مسئله عضویت کامل در سازمان ملل را به این سازمان و شورای امنیت خواهند کشید و از وی خواست که آمریکا با این تلاش مخالفت نکند.

الدیک افزود که این پرونده نخست در شورای امنیت بررسی خواهد شد و فلسطین در حال مذاکره با اعضای شورای امنیت برای پیگیری موضوع است.

کد خبر 5555853

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • دکتر سید سجاد هاشمی نسبdrhashminsab@g IR ۰۷:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۵
      0 0
      سازمان ملل یک سازمان حیانت است عضویت در این سازمان جهالت محض است نفرت به تمامی سارمان های خیانت باسم وفاع از مظلومان همه دروغگو هستند مومنین فقط عضویت خودرا در دفتر یگانه منتقم جقیقی خداوند قادر تثبیت کنند وتمام الله اکبر لا اله ال الله لبیک الهم لک لبیک