۱۳ مرداد ۱۴۰۱، ۱۷:۱۷

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک:

روش میراث فرهنگی در حفظ باغستان سنتی قزوین غلط است

 روش میراث فرهنگی در حفظ باغستان سنتی قزوین غلط است

قزوین - نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک گفت: روش میراث در حفظ باغستان و میراث قزوین «نه» گفتن است و این اشتباه است بلکه باید به جای این نوع پاسخ، دستورالعمل مناسبی داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار مهر، لطف الله سیاهکلی بعد از ظهر پنجشنبه در جمع مدیران و همچنین جمعی از فعالان حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اظهار کرد: امروز همه در جهت اقتصادی بودن، سلامت و امنیتی بودن باغستان اتفاق نظر داریم.

وی با بیان اینکه اصلی‌ترین اختلاف‌ها در روش و نحوه اجرا است، افزود: روش میراث در حفظ باغستان و میراث قزوین «نه» گفتن است و این اشتباه است بلکه باید به جای این نوع پاسخ، دستورالعمل مناسبی داشته باشیم.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: وقتی از نه به جای راه حل استفاده می‌کنیم باید شاهد بروز مشکلات در بین مردم و مدیریت شهری باشیم.

وی با بیان اینکه باید به نیاز باغدار پاسخ دهیم، تاکید کرد: باید نیاز باغدار پاسخ دهیم. اگر نتوانیم این نیاز پاسخ دهیم با گذاشتن یک اسم ملی بر روی میراث آن را نمی‌توانیم حفظ کنیم.

سیاهکلی با بیان اینکه بافت قدیمی را نباید تاریخی نامگذاری کنیم، تصریح کرد: بافت‌های قدیمی و سنتی بافت‌هایی هستند که بنای تاریخی دارند و این نکته‌ای است که باید دقت کنیم.

وی در پایان یادآور شد: وقتی تمام یک بافت را تاریخی تلقی می‌کنیم زندگی مردم و توسعه شهر با مشکل روبرو شده و گره می‌خورد.

کد خبر 5556093

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha