۱۵ مرداد ۱۴۰۱، ۱۲:۳۴

خدامی مطرح کرد؛

جایگزینی آبهای زیر سطحی به جای تانکرها در آبیاری فضاهای سبز

جایگزینی آبهای زیر سطحی به جای تانکرها در آبیاری فضاهای سبز

سرپرست خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه یک گفت: با هدف کاهش آبرسانی بهینه به درختان حاشیه معابر، به استفاده از آبهای زیرسطحی و همچنین آب خام و حذف تانکر های آبرسان اقدام شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، افشین خدامی در راستای همین اقدامات با اعلام خبر استفاده از آب‌های زیرسطحی و همچنین آب خام و حذف تانکرهای آبرسان گفت: درختان و درختچه‌های خیابان یاسر مدت‌ها بود به دلیل شیب زیاد و پارک خودروها و عدم امکان آبیاری مناسب توسط تانکرها حال خوبی نداشتند.

سرپرست معاونت خدمات شهری و فضای سبز افزود: بر همین اساس اداره فضای سبز منطقه یک با ارتباط و هماهنگی مجموعه بنیاد در خیابان خلیلی توانست با گرفتن انشعاب لوله ۶۳ آب چاه رو به باغچه‌های خیابان یاسر منتقل کند.

وی تصریح کرد: با این اقدام هفته‌ای ٦ دستگاه تانکر آبرسان از محور غرب حذف و آبرسانی ضلع شرق نیز با انجام عملیات حفاری به زودی انجام خواهد شد.

خدامی با اشاره به دیگر اقدامات مشابه گفت: اقدامات لازم در خصوص شناسایی و استفاده از آب‌های جاری و خام سطح محدوده از جمله در خیابان فناخسرو، یکتا، شهرداری، الف، ولیعصر (عج) و انتقال آب از دهکده نشاط به پایین دست و …. در حال انجام است.

او گفت: با اقدامات اجرایی، آبیاری بهتر و صرفه جویی در هزینه تانکرها انجام می‌شود.

کد خبر 5557209

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha