مهم ترین توییت های کاربران جهان عرب در یک هفته گذشته؛

سلام بر اولین شهید واقعه طَف

سلام بر اولین شهید واقعه طَف

در هفته گذشته در چند کشور عربی هشتگ مسلم بن عقیل ترند شده بود. کاربری نوشته: سلام بر سفیر مورد اعتماد امام حسین(ع)، سلام بر اولین شهید واقعه طَف.

خبرگزاری مهر، گروه بین الملل: اطلاع از آنچه در لایه‌های غیر رسمی کشورهای عربی می‌گذرد برای مخاطب همواره جذاب و مفید بوده است. رصد شبکه‌های اجتماعی مانند توئیتر می‌تواند حقایقی واقعی از جهان عرب را برای مخاطب ایرانی بازگو کند. در خبرگزاری مهر سعی می‌شود مسائلی که مردم در کشورهای عربی در شبکه‌های اجتماعی به آن می‌پردازند بررسی و منتشر شود.

از آغاز هفته، هشتگ کلنا الشیخ بن حمید تقریباً در همه کشورهای عربی ترند شده بود. الشیخ بن حمید امام جمعه مکه در خطبه آخرش در مسجد الحرام یهودیان را نفرین کرد!!

یک کاربر عرب با درج این هشتگ نوشته: شیخ صالح بن حمید، امام جمعه مکه، در خطبه نماز جمعه دعا کرد: خداوندا، اهل ما و برادرانمان در فلسطین را علیه دشمنت و دشمنشان پیروز گردان.

سلام بر اولین شهید واقعه طَف

ترکی الشلهوب نیز نوشته: شیخ صالح بن حمید به نمایندگی از بیش از یک میلیارد مسلمان سخن گفت.. ما از او حمایت و دفاع می‌کنیم.

سلام بر اولین شهید واقعه طَف

جهاد حلس نیز نوشته: صهیونیست‌های عرب و یهود، همگی با هم تلاش می‌کنند شیخ صالح بن حمید را تخریب کنند، چون در خطبه آخرش در مسجد الحرام یهودیان را نفرین کرد!!

وی در ادامه نوشته: خداوندا خود حافظ و نگهدارش باش و هر کسی که علیه او حرفی بزند را لال کن.

سلام بر اولین شهید واقعه طَف

در لبنان به مناسبت گذشت دو سال از حادثه بندر بیروت هشتگ انفجار مرفأ بیروت ترند شده بود.

در این راستا، ربیعه زیّات داستان یکی از قربانیان را بازگو کرده و نوشته: به قصد خریدن هدیه برای همسرش بیرون رفت و قربانی حادثه بندر بیروت شد!

وی در ادامه توضیح می‌دهد: لیلیان شعیتو تا این لحظه در بستر است و تقریباً زندگی نمی‌کند اما از دست دادن کودکش را کاملاً حس می‌کند و بسیار رنج می‌کشد. کدام قانون یا عرف یا اخلاق اجازه می‌دهد مادری را از فرزندش محروم کنند. چرا مسئولین و رجال دین و حقوقدانان اجازه می‌دهند چنین ظلم وستمی جاری شود.

سلام بر اولین شهید واقعه طَف

از طرفی هم حزب الله لبنان جشن چهل سالگی تأسیس حزب را برگزار کرد. به بهانه همزمانی این مناسبت با آغاز ماه محرم، چهل سالگی حزب را با دو شعار الأربعون ربیعا و نبقی مع الحسین برگزار کردند. هر دو شعار نیز در لبنان و چند کشور عربی دیگر ترند شدند.

یک کاربر عرب با درج این دو هشتگ نوشته: چهل سال گذشت و ما همچنان با امام حسین (ع) باقی خواهیم ماند.

سلام بر اولین شهید واقعه طَف

یک کاربر دیگر تصویری از دبیر کل حزب الله لبنان سید حسن نصرالله در سخنرانی اخیرش به مناسبت چهل سالگی حزب و آغاز ماه محرم گذاشته و با درج این دو هشتگ نوشته: اگر نمی‌دانی این کیست پس بدان که فرزند بهترین مردم است، نوه محمد است و مژده عیسی، ذوالفقار علی است و شجاعت حمزه، این فرزند طغیان حسین است، این فرزند نیک‌ترین آفریده شدگان پروردگار است، این تقی و نقی و طاهر و علم دار است.

سلام بر اولین شهید واقعه طَف

یک کاربر دیگری نیز با درج هشتگ با حسین می‌مانیم عکس دو پسربچه را توییت کرده و نوشته: این دو آقا پسر را در محله غازیه دیدم که روی پیاده رو نشسته بودند و محفل کوچک و کودکان و ساده ای تشکیل داده بودند، کارشان سرشار از عشق و تجدید عهد بود چون زیر آفتاب نشسته بودند.

سلام بر اولین شهید واقعه طَف

کاربر دیگری با انتشار تصویر مشت دست سید حسن نصرالله نوشته: هر کس دست نوه رسول خدا را بگیرد ناامید نمی‌شود.

سلام بر اولین شهید واقعه طَف

کاربر عرب دیگری نیز با انتشار تصویر امام خمینی (ره) نوشته: امام خمینی عالم ربانی که در مکتب کربلا بزرگ شد هیبت آمریکا که بزرگترین قدرت جهان بود را شکست، به همین خاطر همواره می‌گوئیم که واقعه کربلا و انقلاب امام حسین تأثیر بزرگی بر انقلاب‌های نوین مستضعفان جهان دارد.

سلام بر اولین شهید واقعه طَف

به مناسبت ماه محرم بسیاری از ترندها مربوط به این ماه بودند. در چند کشور عربی هشتگ مسلم بن عقیل ترند شده بود.

یک کاربر نوشته: سلام بر اولین شهید.

سلام بر اولین شهید واقعه طَف

زهرا نیز نوشته: سلام بر سفیر مورد اعتماد امام حسین، سلام بر اولین شهید واقعه طَف.(طَفّ نام دیگر سرزمین کربلا)

سلام بر اولین شهید واقعه طَف

فاضل نیز نوشته: از مسلم بن عقیل پرسیدند چگونه این بیابان را پشت سر گذاشتی، وی در پاسخ گفت: این سفر، سفر عشق بود، عشق اگر نبود از پا در می‌آمدم.

سلام بر اولین شهید واقعه طَف

در بحرین دو هشتگ أمضی علی دین النبی (دین پیامبر دین من است) و عاشوراء البحرین ترند شده بودند.

یک کاربر بحرینی با درج این دو هشتگ نوشته:

امروز صبح (در بحرین، حکومت) با رویکردی توهین وار شروع به برداشتن همه نشانه‌های ماه محرم کردند.

وی در ادامه خطاب به دولت بحرین می‌گوید: برای رسانه‌ها سخنان زیبایی می‌گوئید اما در واقعیت کارهای زشت و ناپسندی می‌کنید، همیشه هم همین طور بوده اید.

سلام بر اولین شهید واقعه طَف

کد خبر 5557457

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha