۱۸ مرداد ۱۴۰۱، ۱۶:۳۷

نمایندگی آمریکا در سازمان ملل:

متعهد به صدور روادید برای هیئت روسی هستیم

 متعهد به صدور روادید برای هیئت روسی هستیم

نمایندگی آمریکا در سازمان ملل می گوید روسیه نگرانی از بابت صدور روادید برای هیئت اعزامی خود به نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل نداشته باشد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، نمایندگی آمریکا در سازمان ملل مدعی شد دولت متبوع وی در مسیر اعطای روادید به هیئت روسی مانع تراشی نخواهد کرد.

در حالیکه با نزدیک شدن به زمان برگزاری مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک، نگرانی از بابت کارشکنی‌های همیشگی آمریکا برای صدور روادید از سوی روسیه بالا گرفته، نمایندگی آمریکا در این نهاد بین المللی از پایبندی کشورش در زمینه صدور روادید برای اتباع روسیه در نشست پیش روی مجمع عمومی سازمان ملل گفت.

نمایندگی آمریکا در سازمان ملل روز دوشنبه در پاسخ به سوال خبرگزاری تاس در خصوص اینکه آیا «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه و سایر اعضا هیئت روسی برای شرکت درنشست مجمع عمومی سازمان ملل روادید دریافت خواهند کرد، گفت: ایالات متحده در مورد تعهدات خود در زمینه صدور روادید در چارچوب توافق خود با سازمان ملل جدی است.

برغم کارشکنی‌های همیشگی آمریکا در این خصوص، این مقام آمریکایی مدعی شد که ایالات متحده به عنوان کشور میزبان و در چارچوب توافق با سازمان ملل متحد در جهت تسهیل سفر کشورهای عضو سازمان ملل متحد تعهداتی دارد. بنا به تاکید نمایندگی آمریکا در سازمان ملل به همین دلیل واشنگتن تعهدات خود را در این زمینه جدی می‌گیرد.

«ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه، لاوروف را به عنوان رئیس هیئت این کشور در هفتاد و هفتمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد در ماه سپتامبر اعلام کرد.

کد خبر 5559427

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha