۲۱ مرداد ۱۴۰۱، ۱۳:۵۴

رئیسی در جمع مردم بم:

دولت از تولیدکنندگان حمایت می کند

دولت از تولیدکنندگان حمایت می کند

بم- رئیس جمهور با اشاره به نقش کلیدی تولید در اقتصاد کشور گفت: دولت از تولیدکنندگان و کشاورزان حمایت می کند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام ابراهیم رئیسی بعدازظهر جمعه در جمع مردم بم با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا اظهار کرد: یاد و خاطره جان باختگان زلزله سال ۸۲ بم را گرامی می‌داریم.

وی گفت: بم را به نام رشادت، شجاعت، ایستادگی و شهدای عالیقدرش می‌شناسیم. بم را به نام ارادت به امام حسین (ع) و عاشورا می‌شناسیم. بم همچنین به عنوان نماد سوگواری برای عزاداری حضرت سیدالشهدا شناخته شده است.

رئیس جمهور بیان کرد: مردم بم بر ویرانه‌های زلزله، بمی باشکوه‌تر از سابق ساختند و مردمی هستند که آنها را با ویژگی صبر و تحمل و بردبار می‌شناسیم.

مردم بم دارای فرهنگ تولید هستند

حجت الاسلام ابراهیم رئیسی با اشاره به تولید محصولات کشاورزی مرغوب و شاخص در این شهر افزود: مردم بم دارای فرهنگ غنی تولید در عرصه‌ها و زمینه‌های مختلف هستند و امروز خرمای بم زبانزد است.

رئیسی ضمن تشکر از مردم بم افزود: تولید و محصولات در این منطقه در جایگاه ممتازی قرار دارد و صنایعی که در بم برپا شد و کارهای جدید تولیدی بسیار ارزشمند است.

حمایت از تولید در دستور کار است

وی با تاکید بر حمایت از تولید گفت: محور ما امروز محور تولید است و رهبری فرمودند امسال سال تولید و اشتغال آفرینی و کار دانش بنیان است که در بم کارهای خوبی در این منطقه انجام شده است.

وی گفت: در این مسیر وظیفه دولت حمایت کردن است و حتماً از تولید کنندگان و به ویژه در بحث خرما حمایت جدی انجام می‌شود و کشاورز باید احساس کند که برای او کشاورزی به صرفه است و تمام تلاش ما همین پشتیبانی و حمایت است.

رئیس جمهور با تاکید بر لزوم تلاش مسئولان استانی برای حل مشکلات بم افزود: خدمت به مردم افتخاری است که نصیب ما شده است و باید در مناطقی که دستگاه‌های دولتی مستقر نشده اند در اسرع وقت اقدامات لازم برای استقرار دستگاه‌ها و خدمت دادن به مردم انجام شود.

وی با اشاره به زلزله بم و وجود معلولان در این شهر گفت: بخش بهزیستی و خدمت به معلولان در بم باید فعال‌تر شود اینجا یک بهزیستی فعال‌تر از سطح کل استان می‌طلبد و همین مساله در بحث کشاورزی نیز صادق است و باید جهاد کشاورزی فعال‌تر از سطح استان وجود داشته باشد.

لزوم استفاده از نیروهای بومی در ادارات

رئیس جمهور افزود: مساله اشتغال برای ما بسیار مهم است امروز تحصیل کرده‌های بمی بسیار هستند و ایجاد زمینه‌های کار و فعالیت در شهرستان باید در اولویت باشد و استفاده از نیروهای بومی در ادارات باید در دستور کار قرار گیرد.

وی در خصوص خواست مردم برای استان شدن نیز گفت: این مساله نیاز به کار مطالعاتی و توجه به شاخص‌هایی دارد که کار کارشناسی در این زمینه انجام می‌شود.

وی افزود: کمبودهای بم را باید احصاء کنیم و مشکلات را جبران کنیم. امروز در دولت مردمی خواست مردم بسیار مهم است و مشکلات مردم باید رفع شود.

عدالت محوری در دستور کار دولت است

وی در خصوص رعایت عدالت نیز گفت: مردم فرهیخته این منطقه بدانند که همراه عدالت محوری کار دولت و تکلیف آور است و ما در دولت تمام مأموریت خود را بر مبنای اجرای عدالت گذاشته ایم.

وی گفت: من مأموریتی جز اجرای عدالت ندارم، در بودجه ۱۴۰۱ محور را در ظرفیت‌ها و تقسیم ظرفیت‌های کشور و اجرای عدالت دیدیم.

وی بیان کرد: مستند ما در اجرای عدالت آمایش سرزمینی است و هر کجا محرومیت وجود داشته باشد کار بیشتری هم انجام می‌شود.

کد خبر 5561276

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۱۷:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۳
      0 0
      سلام در مقاله تصویر یازده ساله از اقتصاد ایران از سال ۸۹ نا۱۴۰۰ در ۲۳ تیر ۱۴۰۱ روزنامه اقتصاد نیوز آمده است رشد اقتصادی در این بازه بسیار کم بوده اند سهم خدمات و صنعت جابجا شده است یعنی مثلا ۵۴ صنعت شده ۳۹ و خدمات ۳۸ شده ۵۴ یعنی اینکه در صنعت سرمایه گذاری ضرر ده بوده امروز چراغ آینده است