۲۲ مرداد ۱۴۰۱، ۱۶:۲۵

مدیر جهاد کشاورزی جهرم خبر داد؛

تولید سالانه ۱۴۰ هزار تن محصول لیموترش از باغات جهرم

تولید سالانه ۱۴۰ هزار تن محصول لیموترش از باغات جهرم

جهرم-مدیر جهاد کشاورزی جهرم گفت:سالانه بیش از ۱۴۰ هزار تن محصول لیمو ترش تولید و به بازار های داخلی و خارجی صادر می شود. 

به گزارش خبرنگار مهر، حسن زمانی بعد از ظهر شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به آغاز فصل برداشت لیمو ترش در این شهرستان، گفت: از مجموع ۱۶ هزار هکتار باغ مرکبات شهرستان جهرم بیش از ۵ هزار و ۷۰۰ هکتار به کشت لیموترش اختصاص یافته است که از این سطح سالانه بیش از ۱۴۰ هزار تن محصول تولید و به بازارهای داخلی و خارجی صادر می‌شود.

زمانی افزود: از رقم‌های مهم تولید لیمو ترش در شهرستان می‌توان به رقم‌های لیموترش محلی (لیموی آب لیمو) و لیمو پرشین اشاره کرد.

وی با بیان اینکه شهرستان جهرم قطب مهم تولید این محصول در سطح استان و کشور می‌باشد، اظهار کرد: بیش از ۱۰ درصد لیمویی تولیدی از باغات شهرستان جهرم جهت تازه خوری به بازار عرضه می‌گردد و مابقی جهت آبگیری (شامل لیموترش محلی) و همچنین سورت، بسته بندی و نگهداری در سردخانه (شامل لیمو لیسبون) جهت صادرات به بازارهای داخلی و خارجی عرضه می‌شود.

این مقام مسئول افزود: برداشت لیمو ترش در شهرستان جهرم از اواخر تیرماه با برداشت لیمو پرشین آغاز و با برداشت لیمو لیسبون در اواخر آبان‌ماه پایان می‌پذیرد.

زمانی تصریح کرد: لیموترش شهرستان علاوه بر تأمین نیازهای داخلی بیشتر به کشورهای اروپایی اوراسیا و حوزه خلیج فارس صادر می‌شود.

کد خبر 5562176

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha