۲۳ مرداد ۱۴۰۱، ۱۱:۵۴

نامزد پیشین انتخابات ریاست جمهوری آمریکا:

دولت آمریکا به‌ دنبال تغییر نظام روسیه است

دولت آمریکا به‌ دنبال تغییر نظام روسیه است

نامزد انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا می‌گوید که رئیس جمهوری فعلی این کشور با استفاده از جنگ اوکراین به‌دنبال مهندسی تغییر نظام در روسیه است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، «تولسی گابارد»، نامزد انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا و نماینده سابق مجلس نمایندگان این کشور، با اشاره به اینکه متحدان اروپاییِ آمریکا بهای «نظم نوین» مدنظر «جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا را می‌پردازند، گفت که رئیس جمهور آمریکا به‌دنبال تغییر نظام روسیه است.

گابارد که سابقه نمایندگی در کنگره آمریکا را در کارنامه دارد، تحریم‌های بایدن علیه روسیه را به شدت تقبیح کرد؛ تحریم‌هایی که به گفته وی تنها و تنها به آمریکا و اروپا لطمه زده و در سوی مقابل به انباشته شدن درآمدهای بی‌سابقه حاصل از فروش انرژی به روسیه منجر می‌شود.

وی با اشاره به افزایش بی‌سابقه بهای انرژی در فرانسه، قطعی برق معابر و اماکن عمومی و کمبود قریب‌الوقوع گاز و در نتیجه مشکل تأمین گرمایش در آلمان و اعمال محدودیت در استفاده از حامل‌های انرژی خانگی و صنعتی در انگلیس و اسپانیا، گفت: در حال حاضر اروپا در بحران شدید انرژی به سر می‌برد. چرا چنین اتفاقی افتاده؟ به خاطر تحریم‌های جو بایدن؛ تحریم‌هایی که درست معادل محاصره مدرن است. این مشکل عرضه را جو بایدن ایجاد کرده و حالا روسیه از آن منفعت می‌برد.

گابارد که از دیرباز یکی از مخالفان دخالت آمریکا در جنگ‌های خارجی بوده، با اشاره به اینکه در حال حاضر آمریکا تسلیحاتی به ارزش ده‌ها میلیارد دلار به اوکراین تزریق کرده است، گفت: جنگ در آنجا (اوکراین) هیچ ربطی به اخلاقیات، مردم اوکراین یا حراست از دموکراسی ندارد بلکه جنگ برای تغییر رژیم در روسیه و سوءاستفاده از آن جهت تقویت ناتو و تأمین خوراک برای این مجموعه نظامی-صنعتی است.

وی که در سال ۲۰۲۰ به عنوان نامزد حزب دموکرات وارد کارزار انتخابات ریاست جمهوری شد، افزود: از نظر جو بایدن، این جنگ حتی به ایجاد یک نظم نوین جهانی نیز مربوط است. او گفته که «ما باید پرچمدار و رهبر آن باشیم» و هدف بایدن فقط تلاش در این جهت است حتی اگر به قیمت کشاندن ما به آستانه فاجعه اتمی تمام شود.

بایدن به طور علنی گفته است که «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه «نمی‌تواند در قدرت بماند»؛ اظهاراتی که کاخ سفید بعدها از آن عقب‌نشینی کرد.

آمریکا و اتحادیه اروپا به بهانه عملیات نظامی روسیه در اوکراین در ۲۴ فوریه (پنجم اسفندماه)، دور تازه‌ای از تحریم‌‎های گسترده اقتصادی را علیه مسکو اعمال کردند. واشنگتن حتی واردات نفت و گاز روسیه را قطع کرد و اتحادیه اروپا نیز طرح انصراف مرحله به مرحله خرید صادرات انرژی روسیه را آغاز کرده است.

این در حالی است که چندین کشور اروپایی از پرداخت صادرات گاز روسیه با واحد پولی روبل خودداری کرده و همچنین با توجه به اینکه تحریم‌های این بلوک مانع نگهداری گاز در خطوط لوله انتقال شده است، اتحادیه اروپا که حدود ۴۰ درصد از گاز خود را از طریق روسیه تأمین می‌کند، با افزایش شدید بهای انرژی و تورم مواجه شده و در عین حال، مسکو انتظار دارد تا درآمد گازی خود در سال جاری دوبرابر شود.

کد خبر 5562755

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha