۲۴ مرداد ۱۴۰۱، ۱۴:۰۶

نخست‌وزیر نیوزلند اعلام کرد؛

ارتش نیوزلند هم در آموزش نظامیان اوکراینی مشارکت می‌کند

ارتش نیوزلند هم در آموزش نظامیان اوکراینی مشارکت می‌کند

در چارچوب برنامه آموزشی دولت انگلیس برای نظامیان اوکراینی، ارتش نیوزلند نیز اعلام کرد: ۱۲۰ نظامی خود را برای آموزش اوکراینی‌ها به انگلیس اعزام می‌کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، در ادامه کمک‌های نظامی کشورهای اروپایی به ارتش اوکراین، دولت نیوزلند نیز روز دوشنبه اعلام کرد: ۱۲۰ نظامی ارتش خود را به انگلیس می‌فرستد تا در آموزش نظامیان اوکراین مشارکت کند.

به نوشته رویترز، این نیروهای ارتش نیوزلند در قالب دو تیم آموزشی پیاده‌نظام به نظامیان اوکراینی مهارت‌های اصلی را آموزش خواهند داد تا در میدان نبرد در زمینه مدیریت استفاده از سلاح، کمک‌های اولیه رزمی، قانون عملیاتی و سایر مهارت‌ها عملکرد موثرتری داشته باشند.

در بیانیه دولت نیوزلند آمده است که آموزش حدود ۸۰۰ سرباز اوکراینی منحصراً در چهار پایگاه انگلیسی انجام خواهد شد و نیروهای نیوزلند به اوکراین نخواهند رفت.

«یاسیندا آردرن» نخست‌وزیر نیوزیلند در نشستی خبری ضمن اعلام خبر اعزام ۱۲۰ نیروی نظامی این کشور به انگلیس، در توجیه این کمک نظامی به ارتش اوکراین افزود: ما به صورت روشن اعلام کرده‌ایم که حمله آشکار به حاکمیت یک کشور و در نتیجه آن ازدست‌دادن جان بی‌گناهان اشتباه و غیرقابل‌تحمل است.

نخست‌وزیر نیوزلند همچنین مدعی شد که نیروهای نظامی نیوزلند در جنگ اوکراین شرکت نکرده‌اند و مشارکت نخواهند نکرد.

وزارت دفاع انگلیس اواسط تیرماه اعلام کرد به منظور مقابله با پیشروی نیروهای ارتش روسیه، آموزش نظامی نخستین گروه از سربازان اوکراینی را آغاز کرده و طی ۴ ماه آینده نزدیک به ۱۰ هزار نفر در پایگاه‌های نظامی این کشور، آموزش خواهد داد. این برنامه به نظامیان اوکراینی مهارت‌های لازم برای جنگیدن در خط مقدم را آموزش می‌دهد. داوطلبان و نظامیان اوکراینی روزانه در گروه‌های ۲۰۰ نفری وارد انگلیس می‌شوند و پس از دریافت آموزش‌های لازم، برای مقابله با ارتش روسیه، دوباره به اوکراین برمی‌‎گردند.

کد خبر 5563780

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha