۲۴ مرداد ۱۴۰۱، ۲۰:۰۲

امروز مطرح شد؛

موضع گیری مقامات ۵ کشور شمال اروپا درباره روسیه

موضع گیری مقامات ۵ کشور شمال اروپا درباره روسیه

مقامات پنج کشور اروپایی به موضع گیری درباره روسیه پرداختند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، «مت فردریکسن» نخست وزیر دانمارک در اظهاراتی درباره تحولات جنگ اوکراین گفت: حمله روسیه به اوکراین واقعیت جدیدی را در خصوص تحولات مربوط به امنیت اروپا ایجاد کرد.

وی در ادامه افزود: ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه از سلاح گاز برای تضعیف اروپا استفاده می‌کند و قطع وابستگی به انرژی روسیه در سریع‌ترین زمان ممکن امری ضروری است.

«سانا مارین» نخست وزیر فنلاند هم در این خصوص گفت: ما باید به حمایت از اوکراین ادامه دهیم و سکوت در قبال تحولاتی که در این کشور می‌گذرد، جایز نیست.

وی تصریح کرد: پیامدهای جنگ روسیه علیه اوکراین بر بخش‌های امنیتی، انرژی و غذا گسترده بوده است. ما به تمرکز بر روی انرژی‌های تجدیدپذیر نیاز داریم.

نخست وزیر فنلاند تأکید کرد: ما نباید اجازه دهیم روسیه در این جنگ پیروز شود.

نخست وزیر نروژ هم ضمن موضع گیری درباره تحولات جنگ اوکراین گفت: ائتلاف کشورهای شمال اروپا برای هیچ کشور دیگری تهدید ایجاد نمی‌کند و ما فقط برای تأمین امنیت خود تلاش می‌کنیم.

گفتنی است که نخست وزیران ایسلند و سوئد هم درباره تحولات جنگ اوکراین اظهارات مشابهی را مطرح و بر لزوم حمایت از این کشور علیه روسیه تأکید کردند.

کد خبر 5564116

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • رضا IR ۰۹:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۵
      0 0
      نوشته برای هیچ کس تهدیدی محسوب نمیشویم بعد خودش میگه علیه روسیه داریم مذاکره میکنیم؟ خود درگیری مضمن شما رو خریداریم. گاز و نفت رو هم که خودتون تحریم کردید. از خود درگیری یه موقع هم دیگه رو نخورین!
    • محمد حسین IR ۰۸:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۷
      0 0
      روسیه بی مهبا به همسایش حمله کرده ، اروپای شمالی تصمیم درستی مبنی بر توقف روسیه به هر وسیله ای رو گرفتند.