۲۵ مرداد ۱۴۰۱، ۱۷:۲۷

مدیرکل آموزش و پرورش کرمانشاه:

کلاس‌های درس کرمانشاه در سال تحصیلی جدید حضوری برگزار می‌ شود

کلاس‌های درس کرمانشاه در سال تحصیلی جدید حضوری برگزار می‌ شود

کرمانشاه- مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت: تمام کلاس‌های درس در استان کرمانشاه در سال تحصیلی جدید حضوری برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، سلمان محمدی بعد از ظهر سه شنبه در نشست خبری به مناسبت روز خبرنگار و نیز تشریح پروژه مهر با محوریت اقدامات انجام شده در سال تحصیلی ۱۴۰۲- ۱۴۰۱، اظهار کرد: پروژه مهر بزرگترین برنامه در دست اجرای آموزش و پرورش در سال تحصیلی جدید است.

وی با اشاره به اینکه شیوع ویروس کرونا سه سال تحصیلی را درگیر کرده است، افزود: فعالیت‌های آموزشی طی این مدت به شکل غیرحضوری انجام می‌شد هر چند که فرایند تعلیم و تربیت هرگز تعطیل نشد اما تأثیرات خاص خود را به دنبال داشت.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه ادامه داد: هرچند علم و تکنولوژی به واسطه شیوع ویروس کرونا پیشرفت چشمگیری داشت اما تجربه نشان داد حضور معلم در فرایند تعلیم و تربیت نقشی بی‌بدیل است.

محمدی تصریح کرد: در این راستا سال تحصیلی جدید همه نیروهای انسانی و نیز فضای فیزیکی، تجهیزات، امکانات آموزشی، مسائل بهداشتی و … در قالب پروژه مهر سازماندهی و ساماندهی شده‌اند.

وی با بیان اینکه در سال تحصیلی جدید حدود ۳۷۰ هزار دانش آموز در مدارس این استان مشغول تحصیل می‌شوند، تاکید کرد: همه کلاس‌های درس در کرمانشاه به صورت حضوری برگزار می‌شود.

محمدی خاطرنشان کرد: فرصت ثبت نام دانش آموزان تا پایان مرداد ماه است و نیز در تلاش برای شناسایی دانش آموزان بازمانده از تحصیل هستیم تا آنها را به چرخه تعلیم و تربیت برگردانیم.

وی به اولیای دانش آموزان توصیه کرد که فرزندانشان را در نزدیک‌ترین مدرسه محل سکونت خود ثبت نام کنند.

مانور بازگشایی مدارس ۱۵ شهریور برگزار می‌شود

محمدی از برگزاری مانور بازگشایی از پانزدهم شهریورماه برای آمادگی کامل برای شروع سال تحصیلی جدید خبر داد و افزود: خواستار مشارکت مؤثر همه شرکای آموزش و پرورش کرمانشاه برای تعلیم و تربیت دانش آموزان در عالی‌ترین سطوح هستیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با اشاره به طرح رتبه بندی معلمان، گفت: فرآیند اجرای این طرح از فردا شروع می‌شود و نیز تا پیش از صدور احکام این طرح مبلغی به شکل علی الحساب به حساب معلمان واریز می‌شود.

محمدی هدف از اجرای طرح رتبه بندی معلمان را ارتقا کیفی نظام تعلیم و تربیت، ارتقای کیفیت معیشت معلمان و ترغیب آنها دانست عنوان کرد.

وی با اشاره به تمهیدات بهداشتی اندیشیده شده برای شروع سال تحصیلی، از تشکیل کمیته بهداشت و ایمنی در این استان خبر داد و خاطر نشان کرد: این کمیته مسئولیت آماده سازی فضای فیزیکی از نظر بهداشت محیطی با توجه به بودن ویروس کرونا در فضاهای آموزشی را بر عهده دارد.

به گفته محمدی الزامی به تزریق واکسن کرونا در هنگام ثبت نام دانش آموزان وجود ندارد، اما توصیه به این کار داریم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت: تاکنون ۹۵ درصد از دانش آموزان ۱۲ تا ۱۸ ساله در استان کرمانشاه هر ۲ دز واکسن خود را دریافت کرده‌اند.

محمدی به موضوع اخذ شهریه در برخی از مدارس از اولیای دانش آموزان در هنگام ثبت نام اشاره کرد و گفت: در قانون آموزش رایگان پیش بینی شده است اما در قانون شوراهای آموزش و پرورش نیز بیان شده که اولیا می‌توانند با مدارس مشارکت داوطلبانه داشته باشند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه تاکید کرد: در هیچیک از مدارس روستایی و همچنین محلات حاشیه نشین شهر کرمانشاه هیچ‌گونه شهریه دریافت نمی‌شود و مدارس نیز حق دریافت آن را ندارند.

کد خبر 5564936

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha