۲۶ مرداد ۱۴۰۱، ۱۶:۱۶

امروز منتشر شد؛

جزئیات رزمایش نظامی مشترک چین و روسیه

جزئیات رزمایش نظامی مشترک چین و روسیه

وزارت دفاع چین امروز چهارشنبه جزئیاتی از رزمایش نظامی مشترک میان این کشور و روسیه را اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، وزارت دفاع چین از برگزاری رزمایش مشترک نظامی با روسیه و چند کشور دیگر خبر داد.

وزارت دفاع چین روز چهارشنبه در بیانیه ای ضمن اعلام این خبر، تاکید کرد که نیروهای نظامی چینی برای شرکت در رزمایش مشترک با روسیه به این کشور سفر خواهند کرد. بنا به اعلام وزارت دفاع چین علاوه بر روسیه کشورهای دیگری از جمله هند، بلاروس و تاجیکستان نیز برای حضور در این رزمایش نظامی به روسیه سفر خواهند کرد.

در بیانیه وزارت دفاع چین آمده است که مشارکت و همکاری چین در رزمایش نظامی مشترک ارتباطی با وضعیت کنونی در سطح بین‌المللی و منطقه‌ای ندارد. وزارت دفاع چین یادآور می شود که این مانورهای نظامی بخشی از یک توافقنامه همکاری سالانه دوجانبه جاری میان دو کشور است و در سالهای اخیر مانورهای مشترک مشابهای به رهبری روسیه با حضور چین برگزار شده است.

در بخشی از بیانیه وزارت دفاع چین تاکید می شود که هدف از برگزاری رزمایش نظامی مذکور، تعمیق همکاری عملی و دوستانه با ارتش کشورهای شرکت‌کننده، ارتقای میزان همکاری راهبردی میان طرف‌های شرکت‌کننده و تقویت توان پاسخگویی به تهدیدات امنیتی مختلف است.

تنش ها در شرق آسیا در هفته های اخیر به واسطه اقدامات تنش آفرین و بی ثبات کننده آمریکا در این منطقه از جمله حضور رئیس مجلس نمایندگان این کشور به تایوان به اوج خود رسیده است.

کد خبر 5565777

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha