۲۷ مرداد ۱۴۰۱، ۱۱:۳۴

مدیر منابع آب کوهدشت:

برق ۹۰ حلقه چاه کشاورزی و صنعتی به دلیل اضافه برداشت قطع شد

برق ۹۰ حلقه چاه کشاورزی و صنعتی به دلیل اضافه برداشت قطع شد

کوهدشت- مدیر منابع آب کوهدشت گفت: از ابتدای سال‌جاری در این شهرستان برق ۹۰ حلقه چاه کشاورزی و صنعتی به دلیل اضافه برداشت قطع شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، حمزه آزاد بخت در همایش مدیریت بحران آب و تغییر الگوی کشت در شهرستان کوهدشت با بیان اینکه که بحران آب حاصل چالش‌ها و مشکلات ناشی از کمبود آب و استفاده نادرست از منابع آب موجود است، اظهار داشت: برداشت بیش از حد آب‌های سطحی و زیرزمینی، وضعیت آب کشور را به سطح بحرانی رسانده است که از نشانه‌های این می‌توان به وضعیت خشک شدن دریاچه‌ها، رودخانه‌ها و تالاب‌ها، کاهش سطح آب‌های زیرزمینی، فرونشست زمین، کیفیت آب، فرسایش خاک، بیابان زایی و گرد و غبار اشاره کرد.

وی ضمن ارائه گزارش کاملی از آخرین وضعیت منابع آب این شهرستان و با اشاره به اقدامات انجام گرفته در حوزه مدیریت مصرف و برداشت از منابع آب افزود: از ابتدای سال جاری در کوهدشت برق ۹۰ حلقه چاه کشاورزی و صنعتی به دلیل اضافه برداشت قطع و مالکین ملزم به نصب کنتور شدند.

مدیر منابع آب کوهدشت افزود: تاکنون حدود ۷۰ کنتور هوشمند در سطح شهرستان بر روی چاه‌های صنعتی و کشاورزی نصب شده که تعداد ۲۵ دستگاه مربوط به سال جاری بوده است. همچنین حدود ۳۰ دستگاه توسط کشاورزان خریداری شده و در نوبت نصب قرار دارد.

آزاد بخت، تغییر زمان کشت محصولات آبدوست، ممنوعیت کشت در فصل بهار و تابستان، الزام چاه داران به نصب کنتور هوشمند تا پایان سال جاری که در صورت عدم نصب کنتور تمدید نشدن پروانه بهره برداری، برخورد جدی با کشاورزان مهاجر و غیربومی، تقویت طرح‌های آبخیزداری توسط اداره منابع طبیعی در راستای احیای آبخوان کوهدشت از راهکارهای لازم اجرا بمنظور حفظ منابع آب موجود در شهرستان دانست.

کد خبر 5566277

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha