۲۹ مرداد ۱۴۰۱، ۱۱:۴۶

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان قزوین: 

۱۰۰ درصد اعتبار پروژه آبیک دولتی بوده است

۱۰۰ درصد اعتبار پروژه آبیک دولتی بوده است

قزوین- مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان قزوین گفت: در حالی که قرار بود ۷۰ درصد اعتبارات پروژه انتقال آب به آبیک توسط بخش خصوصی انجام شود اما تمام اعتبارات از محل دولتی و ملی هزینه شد.

به گزارش خبرنگار مهر، یدالله ملکی در مراسم افتتاح پروژه انتقال آب سد طالقان به آبیک که صبح شنبه در شهرستان آبیک انجام شد اظهار کرد: مطالعات آب شرب در دهه ۸۰ و ۹۰ انجام شد اما متأسفانه به دلایل مختلف در ردیف بودجه قرار نگرفت.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان قزوین بیان کرد: در سال ۹۶ به این پروژه اعتبار تعلق گرفت و با پیگیری‌های انجام شده در گام نخست قرار بود که ۷۰ درصد اعتبار پروژه با مشارکت بخش خصوصی باشد اما بنا به دلایل مختلفی ۱۰۰ اعتبارات این حرکت بزرگ از محل اعتبارات دولتی انجام شد.

وی افزود: عملیات اصلی این پروژه از ایام پایانی سال ۹۹و ابتدای سال ۱۴۰۰ آغاز شد که در فاز اول که مشمول شش ماه اول سال بود اعتبار به اتمام رسید و فاز دوم این پروژه در ایام عید ۱۴۰۱ آغاز شد تا در زمان موعد به بهربرداری برسد.

این مسئول ابراز کرد: پروژه انتقال آب سد طالقان به آبیک دارای ۹/۵ کیلومتر خط انتقال، سه دهنه، دو پل، مقسم آب، ۲۰۰ قطعه شیرآلات، ۶۰ سازه هیدرولیکی و بهترین تجهیزات و تکنولوژی است.

وی در پایان گفت: آب این پروژه برای اولین بار در شب تاسوعای حسینی سال جاری به مردم عزیز شهرستان آبیک رسید.

کد خبر 5567624

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha