۳۰ مرداد ۱۴۰۱، ۱۸:۵۸

مدیرکل ثبت اسناد اردبیل:

۶۵ درصد املاک شهری در اردبیل سنددار شدند

۶۵ درصد املاک شهری در اردبیل سنددار شدند

اردبیل- مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان اردبیل گفت: صد در صد اراضی ملی و ۶۵ درصد املاک شهری استان اردبیل سنددار شده است تا از این طریق آرامش و آسایش فکری مردم فراهم شود.

رحیم محمدی در گفت‌و گو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: این امر نه تنها جلوی تشکیل پرونده‌های زمین‌خواری را گرفته بلکه تشکیل پرونده در مراجع قضائی را نیز به حداقل رسانده است.

وی تصریح کرد: برای تحقق اهداف توسعه‌ای در بستر طرح آمایش سرزمینی و طرح‌های تفصیلی و جامع ضروری است تا طرح کاداستر با هدف سنددار کردن اراضی و املاک به سرانجام رسیده و شرایط مطلوبی را در این حوزه شاهد باشیم.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان اردبیل گفت: از چند سال پیش صدور سند تک برگی برای تمام اراضی زراعی، باغی، شهری و دیگر بخش‌های مسکونی آغاز شده که با تکمیل فرآیند نقشه‌برداری، صدور سند در حوزه‌های مختلف آغاز شده است.

محمدی افزود: صد درصد اراضی منابع طبیعی و ۶۵ درصد املاک شهری تاکنون سند تک برگی دریافت کردند و ما از صاحبان اسناد مالکیت مجلد انتظار داریم تا با مراجعه به ثبت نسبت به تعویض سند مالکیت مجلد به سند تک برگی اقدام نمایند چرا که اسناد مالکیت مجلد فاقد اعتبار هستند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: با کمترین هزینه و بروکراسی اداری این کار در حال انجام است و تلاشمان بر این است تا با یک مدیریت مناسب، دقیق و هوشمندانه بتوانیم در این بخش موفق عمل کنیم.

محمدی اضافه کرد: کل اراضی ملی در استان اردبیل ۹۵۶ هزار هکتار بوده که صدور سند و مالکیت تک برگی برای آنها انجام شده و صد درصد برنامه‌ریزی‌ها و تحقق اهداف را در این بخش شاهد هستیم.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان اردبیل بیان کرد: در حوزه املاک شهری ۶۵ درصد املاک دارای سند مالکیت تک برگی شده و تلاش بر این است تا به این روند سرعت بیشتری داده و تا پایان سال بخش عمده‌ای از اهداف را در این بخش تحقق ببخشیم.

وی افزود آنچه برای ما مهم است صدور اسناد مالکیت اراضی زراعی می‌باشد که تا بحال کمتر از پنج درصد اراضی زراعی دارای سند مالکیت تک برگی هستند که با برنامه‌ریزی صورت گرفته و با کمک استاندار، رئیس کل دادگستری استان و جهاد کشاورزی صدور اسناد مالکیت اراضی زراعی تسریع خواهد شد.

محمدی در پایان از مردم استان اردبیل مخصوصاً از زارعین و کشاورزان خواست تا نسبت به اخذ سند مالکیت برای املاک و اراضی فاقد سند خود اقدام کنند.

کد خبر 5567982

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha