۲۹ مرداد ۱۴۰۱، ۱۷:۳۰

به بهانه ادعایی حمایت از آزادی بیان؛

موضع گیری تازه صدر اعظم آلمان علیه روسیه

موضع گیری تازه صدر اعظم آلمان علیه روسیه

صدر اعظم آلمان با حمایت از یکی از مخالفان دولت روسیه، سعی کرد جوسازی ضد روسی غرب  را تشدید کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، صدر اعظم آلمان در تکمیل موضع گیری های ضد روسی پیشین خود، این بار به بهانه یکی از مخالفان دولت روسیه، این کشور را هدف انتقاد قرار داد.

«اولاف شولتز» روز شنبه در اظهاراتی ادعایی با اشاره به ماجرای مسمومیت ادعایی «الکسی ناوالنی» مخالف غرب گرا دولت روسیه، مسکو را به سرکوب آزادی بیان در این کشور متهم کرد.

صدر اعظم آلمان، در اظهاراتی که در دومین سالگرد مسمومیت ادعایی ناوالنی مطرح شد، به تمجید از این مخالف ضد دولت «ولادیمیر پوتین» پرداخت.

شولتز در یک پیام ویدیویی مدعی شد که زمانیکه ناوالنی در بیمارستان برلین دوران نقاهت را می‌گذراند با او صحبت کرده و او را مرد شجاعی یافته که خواهان بازگشت به روسیه برای مبارزه برای دموکراسی، آزادی و حاکمیت قانون است.

شولتز در موضع گیری ضد روسی خود این ادعاها را مطرح کرد که جنگی که روسیه علیه اوکراین به راه انداخت، جنگی است که پیامدهایی را متوجه روسیه نیز می کند. آزادی و دموکراسی پیشتر به خطر افتاده بود. اما حالا آزادی بیان به مراتب بیشتر در معرض خطر است و بسیاری از بیان نظرات خود هراس دارند.

صدر اعظم آلمان مدعی شد به همین علت یادآوری ماجرای ناوالنی بسیار اهمیت است، زیرا او برای اعتقادش مبارزه می کرد.

گفتنی است، ناوالنی پس از مسمومیت ادعایی در سیبری به تاریخ ۲۰ آگوست ۲۰۲۰ با ماده‌ای که به ادعای متخصصان غربی یک نوع گاز اعصاب موسوم به نوویچوک بوده است، برای درمان به آلمان منتقل شد.

مسکو همچنان اتهام‌های غرب مبنی بر دست داشتن در مسمومیت ناوالنی را رد کرده و آنها را به راه اندازی کارزاری با هدف مخدوش کردن وجهه روسیه در جامعه بین‌المللی متهم می‌کند.

کد خبر 5567985

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha