۲۹ مرداد ۱۴۰۱، ۱۹:۲۸

رئیس میراث فرهنگی گرمی:

۲۵ میلیارد ریال تسهیلات حمایتی به صنعتگران گرمی پرداخت می‌شود

۲۵ میلیارد ریال تسهیلات حمایتی به صنعتگران گرمی پرداخت می‌شود

گرمی- رئیس اداره میراث‌ فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری گرمی گفت: برای حمایت از صنعتگران گرمی بالغ بر ۲۵ میلیارد ریال تسهیلات حمایتی پرداخت می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، علی حسین‌زاده عصر شنبه در بازدید از کارگاه‌های صنایع دستی گرمی اظهار کرد: در سال‌جاری با معرفی ۵۳ نفر از صنعتگران شهرستان برای برخورداری از تسهیلات مشاغل خانگی، زمینه‌های اشتغال را در این شهرستان فراهم آوردیم.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت صنایع دستی در ایجاد اشتغال و تحول اقتصادی بسیار بالاست و حمایت ما از این حوزه ادامه دارد، تصریح کرد: این اداره با هدف ایجاد اشتغال پایدار در حوزه صنایع دستی و حمایت از صنعتگران این حوزه، متقاضیان را برای دریافت تسهیلات معرفی می‌کند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گرمی سقف تسهیلات تعریف شده برای هر صنعتگر را ۵۰۰ میلیون ریال اعلام کرد و گفت: در مرحله اول بیش از ۲۵ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت خواهد شد.

حسین‌زاده افزود: این تسهیلات به منظور توانمندسازی و اشتغالزایی صنعتگران شهر گرمی و روستاهای این شهرستان در رشته‌های مختلف صنایع دستی از جمله گلیم‌بافی، قالیبافی و… پرداخت می‌شود.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گرمی خاطرنشان کرد: کارگاه‌های آموزش صنایع دستی به صورت متناوب در شهرستان گرمی برگزار می‌شود و هنرجوها پس از دوره‌های آموزشی، پروانه فعالیت مشاغل خانگی دریافت می‌کنند.

کد خبر 5568085

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha