رسانه های اردنی خبر دادند؛

برگزاری نشست پنج جانبه عربی به میزبانی مصر

برگزاری نشست پنج جانبه عربی به میزبانی مصر

رسانه های اردنی از برگزاری نشست پنج جانبه سران کشورهای عربی اردن، مصر، عراق، امارات و بحرین در قاهره در روز دوشنبه خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آناتولی، تلویزیون رسمی اردن، امروز یکشنبه از شرکت «عبدالله دوم» پادشاه این کشور در نشست پنج جانبه سران کشورهای عربی به میزبانی مصر خبر داد.

تلویزیون رسمی اردن در بیانیه کوتاهی درباره این نشست که در پایگاه الکترونیکی آن منتشر شد، اعلام کرد: ملک عبدالله دوم در نشستی که قرار است در قاهره با حضور سران کشورهای مصر، عراق، امارات و بحرین برگزار شود، حضور خواهد یافت.

بر اساس این گزارش، سپس پایگاه خبری «هلا اخبار» وابسته به ارتش اردن از برگزاری این نشست در روز دوشنبه خبر داد و افزود: شرکت ملک عبدالله دوم در این نشست به دعوت عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر و برای گفتگو در مورد بسیاری از موضوعات مورد علاقه منطقه به ویژه مسئله فلسطین صورت می‌گیرد.

گفتنی است که این نشست پنج جانبه حدود یک ماه پس از اجلاس سران کشورهای عربی با آمریکا به میزبانی عربستان سعودی و با حضور همین پنج کشور به همراه شمار دیگری از سران عرب برگزار می‌شود.

این خبر در حالی است که «محمد بن زائد آل نهیان» رئیس امارات روز یکشنبه وارد شهر «العلمین» در شمال غرب مصر شد و با عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور این کشور گفتگوهای دوجانبه انجام داد.

کد خبر 5569075

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha