۳۱ مرداد ۱۴۰۱، ۱۳:۲۱

گزارش مهر از نبش خیابان سیزدهم؛

بازار سهام روی موج ارز رِنج شد

بازار سهام روی موج ارز رِنج شد

بازار سهام در معاملات کم حجم امروز شاهد تحرک معامله گرانی بود که با رِنج شدن قیمت ها به سمت دامنه مثبت فرصت نوسانگیری را ایجاد کرده بودند.

به گزارش خبرنگار مهر، بورس تهران امروز در حالی شاهد رِنج شدن قیمت سهام در اغلب نمادهای معاملاتی پیشرو از جمله گروه خودرویی‌ها و تک سهم‌های معدنی و فلزی به سمت دامنه نوسان مثبت قیمتی بود که حجم و ارزش پایین معاملات مانع از افزایش تعداد خریداران سهام در برابر فروشندگان اغلب حقیقی بازار شد.

روند معاملات بازار به گونه‌ای است که تحت تأثیر نوسان نزخ ارز در بازار آزاد به رفتار حقوقی‌ها نیز نظاره می‌کند و انتظار دارد در صورت تقویت اخبار برجامی، ورود نقدینگی از سوی حقوقی‌ها با حجم بیشتری روانه بازار شود که تا کنون خبری از آن نیست.

در گروه خودرویی‌ها گفته می‌شود در هفته دولت موضوع واگذاری بلوک دو خودرو ساز از سوی سازمان خصوصی سازی تعیین تکلیف و آگهی عرضه آن منتشر می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، در پایان معاملات امروز دوشنبه ۳۱ مرداد ماه ۱۴۰۱ شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس تهران با کاهش ۵ هزار و ۴۱۶ واحدی در محدوده یک میلیون و ۴۲۴ هزار واحد درجا زد. شاخص کل هم وزن اما با افزایش ۷۷۱ واحدی عدد ۳۹۷ هزار و ۲۹۶ واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص بازار اول اما در حالی با ۸ هزار و ۲ واحد کاهش به رقم یک میلیون و ۶۷ هزار واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با یک هزار و ۱۵۸ واحد افزایش، به عدد ۲میلیون و ۷۹۳ هزار واحد رضایت داد.

در بورس تهران امروز ۶ میلیارد و ۱۲۶ میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله در ۳۱۳ هزار و۴۰۱ نوبت داد و ستد شد که ارزشی بالغ بر ۳ هزار و ۱۱۸ میلیارد تومان را در برداشت.

در فرابورس نیز شاخص کل این بازار با ۳۰ واحد افزایش به رقم ۱۸ هزار و ۹۹۰ واحد دست یافت. در این بازار، طی روز جاری ۴ میلیارد و ۴۶۷ میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله به ارزش بیش از ۱۴۵ هزار و ۲۲۶ میلیارد تومان معامله شد که ۱۴۲ هزار میلیارد تومان از این رقم ناشی از معاملات عملیات بازار باز بانک مرکزی بود.

اصلی ترین نمادهای تأثیر گذار بر رشد امروز شاخص کل بورس تهران به ترتیب نمادهای ""خودرو" با ۴۰۷ واحد، "نوری" با ۲۶۷ واحد و " کالا" با ۱۸۴و احد افزایش بودند در مقابل اما نمادهای معاملاتی "کگل" با ۱۶۴۱ واحد، "فولاد" با ۱۵۴۳ واحد و "کچاد" با ۱۲۶۰و احد کاهش، بالاترین تأثیر منفی را بر روی شاخص کل بورس تهران را به خود اختصاص دادند.

کد خبر 5569721

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha