۳۱ مرداد ۱۴۰۱، ۱۵:۵۸

نماینده ولی فقیه در مؤسسه اطلاعات:

علامه حکیمی دلسوز دین و دیانت بود

علامه حکیمی دلسوز دین و دیانت بود

مشهد ـ نماینده ولی فقیه در مؤسسه اطلاعات گفت: مرحوم علامه محمدرضا حکیمی دلسوز دین و دیانت بود.

به گزارش خبرنگار مهر، عباس صالحی ظهر دوشنبه در نکوداشت نخستین سالگرد درگذشت علامه محمدرضا حکیمی اظهار کرد: مرحوم علامه حکیمی تنوع مطالعاتی داشت به قول خودش بیش از ۲۰ هزار کتاب مطالعه و از بیش از ۶ هزار کتاب یادداشت برداری کرده بود.

نماینده ولی فقیه در مؤسسه اطلاعات افزود: یکی از راه‌های روشنفکری مطالعه کردن و افزایش آگاهی است. علامه حکیمی ارتباطات گسترده اجتماعی داشت و با محرومان مرتبط بود. به حوزه نثر و ادبیات توجه داشت.

وی بیان کرد: بعثت، غدیر، عاشورا، انتظار و مهدویت نقطه اتکای معرفتی او بود. با معارف وحیانی اُنس معرفتی و وجودی داشت.

صالحی ادامه داد: علامه حکیمی در میدان عمل کنشگر اجتماعی و انقلابی بود. او در حوزه علوم اسلامی، استاد دیده بود. آگاهی و مطالعات گسترده نسبت به دانش گذشتگان داشت و بر آن مسلط بود.

نماینده ولی فقیه در مؤسسه اطلاعات افزود: علامه حکیمی سلوک معنوی داشت و محقق و مصلح اجتماعی پرشور بود. او بین روشنفکری و دینداری ترکیب کرد.

منظومه فکری علامه حکیمی در نگاه به انسان و انسانیت

در ادامه حجت الاسلام محمدعلی مهدوی راد، عضو هیأت علمی دانشگاه تهران هم اظهار کرد: منظومه فکری علامه حکیمی در نگاه به انسان و انسانیت خلاصه می‌شود.

عضو هیأت علمی دانشگاه تهران افزود: مرحوم حکیمی عاشق و بیقرار اهل بیت (ع) بود. کتاب الحیاة چنان که باید دریافت نشده، این کتاب طبقه‌بندی و تجمیع عرضه آیات و روایات و تفسیر روایی مجتهدانه است.

ترویج تشیع و تثبیت ولایت خاندان رسالت

در این همایش آیت الله سید جعفر سیدان، استاد درس خارج فقه حوزه علمیه مشهد نیز اظهار کرد: شخصیت علامه حکیمی دارای ابعاد مختلفی است که بیان آن نیازمند ساعتهای زیادی است تا بتوان حق مطلب را ادا کرد. آن مرحوم شخصیت کم نظیر و فوق العاده‌ای بود.

استاد درس خارج فقه حوزه علمیه مشهد بیان کرد: سه اصل در زندگی مرحوم حکیمی ثابت بود و ایشان بر ترویج تشیع و تثبیت ولایت خاندان رسالت، دیگری عدالت طلبی و توجه به محرومان و همچنین تفکیک بین حقایق وحیانی و افکار بشری که سازگار با وحی نیست، تاکید داشتند.

کد خبر 5569946

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha