۳۱ مرداد ۱۴۰۱، ۱۸:۱۸

در نشست وزرای دفاع اتحادیه اروپا بررسی می‌شود؛

مأموریت آموزش نظامی برای نیروهای اوکراینی از سوی اروپا

مأموریت آموزش نظامی برای نیروهای اوکراینی از سوی اروپا

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز در سخنانی اعلام کرد که قرار است مأموریت آموزش نظامی برای نیروهای اوکراینی از سوی اروپا در نشست وزرای دفاع این اتحادیه ۷ شهریور ماه در پراگ بررسی شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری تاس، جوزف بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز دوشنبه در سخنانی در اسپانیا اعلام کرد که بروکسل در حال بررسی آغاز عملیات آموزش نظامی برای نیروهای اوکراینی در این کشور بوده و موضوع مذکور نیز قرار است در نشست وزرای دفاع اتحادیه اروپا در شهر پراگ مورد بحث قرار گیرد.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در این باره مدعی شد: منطقی به نظر می رسد جنگی که این مقدار ادامه یافته، به چیزی بیش از حمایت مادی نیاز داشته باشد؛ چنین آموزش و کمک به سازماندهی ارتش هم مورد نیاز است!

وی در این باره اضافه کرد: من نمی توانم در مورد توافقی که هنوز باید از سوی کشورهای عضو منعقد شود، جزئیات بیشتری ارائه کنم؛ اما این یک ماموریت مهم خواهد بود. ما با یک جنگ واقعی و متعارف روبه رو هستیم که صدها هزار نظامی را (برای نبرد) گسیل می کند.

جوزف بورل در این باره اضافه کرد که ماموریت آموزشی مذکور در نشست وزیران دفاع اتحادیه اروپا که ۲۹ ماه آگوست (۷ شهریور) در شهر پراگ شروع به کار می کند، مورد بحث و بررسی بیشتر قرار گیرد.

در ۲۴ فوریه (۵ مارس ۱۴۰۰)، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در یک سخنرانی تلویزیونی اعلام کرد که به منظور «غیرنظامی‌کردن و نازی‌زدایی اوکراین» و در پاسخ به درخواست کمک رهبران جمهوری‌های دونباس (در شرق اوکراین) فرمان آغاز «عملیات ویژه نظامی» در خاک اوکراین را صادر می‌ کند.

مناطق شرقی اوکراین روس‌تبار هستند و سال‌ها هدف حملات مداوم ارتش دولت مرکزی اوکراین بوده‌اند. در اوایل ماه مارس، این مناطق خودمختاری خود را اعلام کردند.

کد خبر 5570072

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha