۳۱ مرداد ۱۴۰۱، ۲۱:۱۲

دبیر تور بین‌المللی دوچرخه‌سواری آذربایجان خبر داد؛

حضور ۱۱ تیم خارجی در تور دوچرخه‌سواری ایران و آذربایجان

حضور ۱۱ تیم خارجی در تور دوچرخه‌سواری ایران و آذربایجان

اردبیل- دبیر سی و پنجمین تور بین‌المللی دوچرخه‌سواری ایران و آذربایجان گفت: تاکنون ۱۱ تیم خارجی برای حضور در تور بین‌المللی دوچرخه‌سواری ایران و آذربایجان اعلام آمادگی کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن دهقان عصر دوشنبه در جلسه هماهنگی سی و پنجمین دوره تور دوچرخه‌سواری ایران و آذربایجان در استانداری اردبیل اظهار کرد: این تور از آماتور به تور نیمه‌حرفه‌ای ارتقا یافته و قرار است از هفتم تا ۱۱ مهرماه در پنج مرحله برگزار شود.

وی تصریح کرد: استان‌های آذربایجان شرقی، غربی و اردبیل میزبان این رویداد بین‌المللی خواهند بود که مرحله اول از تبریز به سمت ارومیه به طول ۱۵۰ کیلومتر، پنجشنبه هفت مهرماه برگزار خواهد شد.

دبیر سی و پنجمین تور بین‌المللی دوچرخه‌سواری ایران و آذربایجان گفت: مرحله دوم تور بین‌المللی دوچرخه‌سواری اردبیل – آذربایجان در مسیر تبریز به سمت منطقه آزاد ارس جمعه هشت مهرماه و به طول ۱۴۸ کیلومتر برگزار خواهد شد.

دهقان افزود: مرحله سوم تور در مسیر ارس – کلیبر- خداآفرین به طول ۱۷۷ کیلومتر برگزار می‌شود تا دوچرخه‌سواران بتوانند این مسیر سخت را رکاب بزنند.

وی مرحله چهارم تور بین‌المللی دوچرخه‌سواری ایران و آذربایجان را در مسیر شهرهای سرعین به سمت تبریز اعلام کرد و ادامه داد: این مرحله نیز یکشنبه دهم مهرماه به طول ۱۹۹ کیلومتر برگزار خواهد شد تا رکاب‌زنان بتوانند با گذر از شهرهای نیر، سراب، بستان‌آباد در تبریز به خط پایان برسند.

دهقان در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: مرحله پنجم این تور بین‌المللی در داخل شهر تبریز برگزار خواهد شد تا در مجموع رکاب‌زنان در تور دوچرخه‌سواری ایران و آذربایجان بتوانند ۷۶۴ کیلومتر مسیر را طی کنند.

وی اضافه کرد: سه تیم داخلی از کشورمان در این تور حضور خواهند داشت و در کنار آن ۱۳ تیم خارجی برای رقابت در تور دوچرخه‌سواری ایران و آذربایجان اعلام آمادگی کرده بودند که تاکنون حضور ۱۱ تیم نظیر اندونزی، قزاقستان، لیتوانی، بلژیک، هلند، عراق، ترکیه و… قطعی شده است.

دهقان بیان کرد: در مجموع ۳۵۰ نفر در قالب کاروان دوچرخه‌سواری تور ایران و آذربایجان در این رویداد حاضر خواهند شد که ۱۵۰ ورزشکار و ۲۰۰ نفر اعضای تیم‌ها را شامل می‌شود که آمادگی میزبانی از میهمانان خارجی از کشورهای مختلف به ویژه هلند، مالزی، کره جنوبی و فرانسه را به عنوان کمیسر و سایر اعضای فدراسیون شاهد خواهیم بود.

وی هزینه پیش‌بینی شده برای برگزاری این رویداد را ۷۵ میلیون یورو معادل ۶ میلیارد تومان اعلام کرد و ادامه داد: امیدواریم با همکاری استان‌های میزبان و شهرهایی که در مسیر تور قرار گرفتند بهترین شرایط را برای برگزاری مناسب تور دوچرخه‌سواری ایران و آذربایجان شاهد باشیم.

دهقان در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: قرار است از ابتدا تا انتهای این رویداد انعکاس خبری و پخش مستقیم از طریق شبکه‌های استانی شده و ما سعی خواهیم کرد تا با هماهنگی متولیان، مسئولان شهرهای مختلف، نیروی انتظامی، راهنمایی و رانندگی، مراکز پزشکی اورژانس، لکه‌گیری و آماده‌سازی مسیر، دعوت از مردم برای استقبال از ورزشکاران، تأمین نیازهای کاروانی تور و سایر هماهنگی‌ها را در برگزاری شایسته این رویداد شاهد باشیم.

دبیر سی و پنجمین تور بین‌المللی دوچرخه‌سواری ایران و آذربایجان تصریح کرد: شهرهایی که در مسیر تور بین‌المللی دوچرخه‌سواری آذربایجان قرار گرفتند، انتظارمان فضاسازی و حرکت مناسب در رقابت دوچرخه‌سواران است تا با آرامش بیشتر بتوانند در این مسیر تردد کنند.

کد خبر 5570178

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha