به دنبال تحصن طرفداران صدر؛

شورای عالی قضایی عراق فعالیت های خود را حال تعلیق درآورد

شورای عالی قضایی عراق فعالیت های خود را حال تعلیق درآورد

شورای عالی قضایی عراق امروز سه شنبه به دنبال تحصن طرفداران جریان صدر در مقابل ساختمان این شورا، فعالیت های خود را به حال تعلیق درآورد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بغداد الیوم، شورای عالی قضایی عراق امروز سه شنبه به دنبال تحصن طرفداران جریان صدر در مقابل ساختمان این شورا، فعالیت های خود را به حال تعلیق درآورد.

بر اساس در پی تحصن طرفداران جریان صدر در برابر ساختمان شورای عالی قضایی عراق برای انحلال پارلمان، این شورا تصمیم به تعلیق فعالیت‌های خود گرفت.

شورای عالی قضایی عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد: این شورا و دادگاه عالی فدرال صبح امروز در پی تحصن نامحدود تظاهرات‌کنندگان جریان صدر در برابر شورای عالی قضایی برای درخواست انحلال پارلمان و اعمال فشار بر دادگاه فدرال به منظور صدور حکم انحلال پارلمان و ارسال پیام‌های تهدیدآمیز تلفنی برای فشار بر این دادگاه، نشست حضوری تشکیل داد.

در ادامه این بیانیه آمده است، حاضران در این نشست تصمیم گرفتند در اعتراض به این رفتارهای غیر قانونی، فعالیت شورای عالی قضایی و دادگاه‌های وابسته به آن و دادگاه عالی فدرال را به حالت تعلیق درآوردند.

نهاد قضایی عراق در پایان دولت و گروه سیاسی بانی این تحصن را مسئول قانونی نتایج این رفتار دانست.

همچنین شورای عالی قضائی عراق اعلام کرد که گردآوری شواهد درباره جرم تهدید دادگاه فدرال برای برخورد با عاملان این تهدید را آغاز کرده است.

شورای عالی قضائی عراق امروز (سه‌شنبه ۲۳ اوت) با انتشار بیانیه‌ای رسمی تأکید کرد که دادگاه کرخ اقدامات لازم برای گردآوری شواهد جنائی مربوط به ارتکاب جرم تهدید دادگاه فدرال را آغاز کرده است.

این بیانیه افزوده که با عاملان تهدید دادگاه عالی فدرال عراق در چارچوب‌های قانونی برخورد خواهد شد.

از سوی دیگر اتحادیه وکلای عراق هم در فرمانبرداری از تصمیم شورای عالی قضایی و دادگاه فدرال، فعالیت های خود را به حال تعلیق درآورد.

دادگاههای عراق هم در راستای اجرای تصمیم شواری عالی قضایی دربهای خود را بستند.

صبح امروز طرفداران جریان صدر در درخواست برای انحلال پارلمان با حضور در مقابل ساختمان شورای عالی قضایی عراق چادرهایی برای آغاز تحصن نصب کردند.

کد خبر 5570780

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha