۲ شهریور ۱۴۰۱، ۱۶:۳۵

مدیرکل منابع طبیعی استان سمنان:

۳.۵ میلیون هکتار از اراضی استان سمنان نیازمند اجرای آبخیزداری است

۳.۵ میلیون هکتار از اراضی استان سمنان نیازمند اجرای آبخیزداری است

سمنان- مدیرکل منابع طبیعی استان سمنان با بیان اینکه ۳۵ هزار مترمکعب طرح آبخیزداری برای هفته دولت به بهره برداری می‌رسد، گفت: ۳.۵ میلیون هکتار اراضی استان سمنان نیازمند اجرای آبخیزداری است.

به گزارش خبرنگار مهر، جعفر مرادی حقیقی بعد از ظهر چهارشنبه در نشست خبری با خبرنگاران و اصحاب رسانه به مناسبت هفته دولت به میزبانی سالن اجتماعات شهید نقاشیان اداره‌کل منابع طبیعی سمنان ضمن بیان اینکه اجرای طرح‌های آبخیزداری یکی از راه‌های مؤثر در کنترل سیلاب است، ابراز داشت: به این منظور طی هفته دولت سال جاری برخی از طرح‌های آبخیزداری در مناطق مستعد افتتاح و به بهره برداری می‌رسد.

وی با بیان اینکه ۲۵ طرح آبخیزداری و آبخوان داری برای افتتاح طی هفته دولت سال جاری منظور شده است، افزود: برای اجرای این طرح‌ها ۲۲۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان با بیان اینکه به مناسبت هفته دولت ۳۵ هزار مترمکعب طرح آبخیزداری شامل سنگ و ملات به انجام رسیده است، ابراز داشت: اجرای ۸۵ هزار هکتار عملیات بندخاکی، یکهزار و ۵۴۰ هکتار عملیات زیستی دیگر طرح‌های هفته دولت برای استان سمنان است.

مرادی حقیقی با بیان اینکه غیر از آبخیزداری عملیات بیابانزدایی در وسعت شش هزار هکتار نیز برای هفته دولت اجرایی شده است، تصریح کرد: عملیات بیابان زایی شامل نهال کاری، مدیریت روان آب، بذرپاشی و اجرای بادشکن به طول ۳۰ کیلومتر زنده می‌شود که قطعاً در جلوگیری از پیشروی بیابان و بروز خسارت به زیر ساخت‌های روستایی مناطق بیابانی اثر گذار خواهد بود.

وی با بیان اینکه طی هفته دولت سال جاری زراعت چوب در وسعت ۵۰ هکتار نیز برنامه ریری شده است، افزود: ایجاد زراعت چوب با همراهی سرمایه‌گذاری بخش خصوصی خواهد بود که بر اساس آن نهال رایگان در اختیار سرمایه‌گذار قرار خواهد گرفت.

کد خبر 5572014

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha