۲ شهریور ۱۴۰۱، ۱۷:۴۱

در تماس تلفنی؛

پوتین و پاشینیان درباره تحولات اوضاع قره باغ رایزنی کردند

پوتین و پاشینیان درباره تحولات اوضاع قره باغ رایزنی کردند

کاخ کرملین از گفتگوی رئیس جمهور روسیه و نخست وزیر ارمنستان درباره تحولات و اوضاع قره باغ و موضوعات مربوط به تضمین امنیت در مرزهای ایروان و باکو خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری ریانوستی، دفتر ریاست جمهوری روسیه (کرملین) امروز چهارشنبه با صدور بیانیه ای از گفتگوی تلفنی «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه با «نیکول پاشینیان» نخست وزیر ارمنستان خبر داد.

دفتر ریاست جمهوری روسیه در این خصوص اعلام کرد: در تماس تلفنی که از سوی «نیکول پاشینیان» برقرار شد، وضعیت قره باغ در پی تنش ئهای نظامی پراکنده اخیر با جمهوری آذربایجان مورد بحث و بررسی قرارگرفت.

دربیانیه صادره از سوی کرملین در این باره آمده است که رئیس جمهور روسیه و نخست وزیر ارمنستان پیرامون آخرین اوضاع منطقه قره‌باغ رایزنی کرده و بر نقش نیروهای حافظ صلح روسی در تضمین ثبات در منطقه تأکید کردند.

بیانیه مذکور در ادامه اضافه می کند: بحث در مورد وضعیت قره باغ انجام شد. در این تماس بر اهمیت اجرای مستمر توافقنامه‌ های سه جانبه ۹ نوامبر ۲۰۲۰، ۱۱ ژانویه و ۲۶ نوامبر ۲۰۲۱ بین سران روسیه، ارمنستان و جمهوری آذربایجان تاکید شد.

طرفین همچنین در خصوص توسعه و تعمیق روابط فیمابین در حوزه های مختلف به ویژه مشارکت راهبردی و اتحاد بین مسکو و ایروان نیز به تبادل نظر پرداختند.

لازم به ذکر است که دور جدید درگیری‌ های نظامی میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان بر سر قره باغ که از ششم مهر ماه ۹۹ آغاز شده بود، در آبان ماه همان سال با میانجیگری روسیه و امضای توافق صلح میان رؤسای جمهوری روسیه و جمهوری آذربایجان و همچنین نخست وزیر ارمنستان به پایان رسید.

به موجب این توافق، ارمنستان متعهد به خروج از مناطق اشغالی جمهوری آذربایجان شده بود. با این حال، درگیر ی‌های جسته و گریخته میان طرفین همچنان ادامه دارد.

کد خبر 5572080

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha