منابع محلی گزارش دادند؛

دیدار سرکنسول جدید آمریکا در اقلیم کردستان با «نچیروان بارزانی»

دیدار سرکنسول جدید آمریکا در اقلیم کردستان با «نچیروان بارزانی»

رئیس اقلیم کردستان عراق در دیدار با سرکنسول جدید آمریکا در اربیل تأکید کرد که حل بن بست کنونی در عراق فقط از طریق گفتگو و تفاهم در چارچوب قانون اساسی حاصل می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه خبری رووداو، رئیس اقلیم کردستان تأکید کرد که حل بحران کنونی عراق تنها از طریق گفتگو و تفاهم بر اساس قانون اساسی حاصل می‌شود.

بر اساس این گزارش، «نچیروان بارزانی» رئیس اقلیم کردستان امروز چهارشنبه میزبان، «اروین هیکس جونیور» سرکنسول جدید آمریکا در اقلیم کردستان بود. سرکنسول جدید آمریکا در این دیدار بر تمایل کشورش برای تقویت روابط با اقلیم کردستان تأکید کرد.

دو طرف همچنین درباره آخرین تحولات عراق و مشکلاتی که بر سر راه روند سیاسی در این کشور وجود دارد گفت‌وگو کردند. در همین راستا، نچیروان بارزانی بار دیگر تأکید کرد که حل وضعیت عراق تنها از طریق گفتگو و تفاهم بر اساس قانون اساسی حاصل می‌شود. بارزانی همچنین درباره اوضاع داخلی اقلیم کردستان و اهمیت وحدت احزاب سیاسی در آن صحبت کرد.

بارزانی در خصوص روابط دوجانبه افزود که فرصت‌هایی برای همکاری بین آمریکا، عراق و اقلیم کردستان به ویژه در زمینه سرمایه گذاری و بخش خصوصی وجود دارد.

بر اساس بیانیه دفتر رئیس اقلیم کردستان، جنگ با تروریسم و تهدیدات داعش، اهمیت توسعه دموکراسی و حمایت از حقوق بشر، آزادی‌ها و آزادی بیان در اقلیم کردستان، وضعیت منطقه به طور کلی و مجموعه‌ای از موضوعات مورد توجه مشترک از دیگر محورهای این دیدار بود.

کد خبر 5572211

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha