۳ شهریور ۱۴۰۱، ۱۱:۴۴

فراانس ۲۴ گزارش داد؛

چین تحت تاثیر گرمای بی سابقه و سیل های ناگهانی

چین تحت تاثیر گرمای بی سابقه و سیل های ناگهانی

دومین اقتصاد بزرگ جهان تحت تاثیر گرمای بی سابقه، سیل های ناگهانی و خشکسالی قرار گرفته است ،پدیده هایی که دانشمندان می گویند به دلیل تغییرات آب و هوایی در حال افزایش و شدت گرفتن است.

به گزارش خبرگزاری مهر، فرانس ۲۴ گزارش داد: داده‌های رسمی نشان می‌دهد که نیمی از قلمرو وسیع چین، از جمله بخش‌هایی از فلات تبت، خشکسالی را تجربه می‌کند. پیش‌بینی‌ها هم نشان می‌دهد که امروز پنجشنبه رکورد دمای هوا در چین شکسته خواهد شد.

بر اساس این گزارش، دومین اقتصاد بزرگ جهان تحت تاثیر گرمای بی سابقه، سیل های ناگهانی و خشکسالی قرار گرفته است؛ پدیده هایی که دانشمندان می گویند به دلیل تغییرات آب و هوایی در حال افزایش و شدت گرفتن است.

وزارت کشاورزی چین این هفته اعلام کرد که جنوب چین طولانی ترین دوره مداوم دماهای بالا را از زمان شروع رکوردها در بیش از ۶۰ سال پیش ثبت کرده است.

کارشناسان گفته اند شدت، دامنه و مدت موج گرما می تواند آن را به یکی از بدترین موج های ثبت شده در تاریخ جهانی تبدیل کند.

نموداری از مرکز ملی آب و هوا روز چهارشنبه نشان داد که بخش‌هایی از جنوب چین از جمله فلات تبت شرایط خشکسالی شدید تا فوق‌العاده را تجربه می‌کنند.

فرانس ۲۴ گزارش داد: منطقه ای که بدترین آسیب را دیده است؛ حوضه رودخانه یانگ تسه است که بیش از ۳۷۰ میلیون نفر و چندین مرکز تولیدی از جمله کلان شهر چونگ کینگ را در خود جای داده است.

کد خبر 5572541

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha