۳ شهریور ۱۴۰۱، ۱۳:۱۵

رئیس کل دادگستری مازندران:

۲۶ متهم به قصاص در مازندران از مجازات رها شدند

 ۲۶ متهم به قصاص در مازندران از مجازات رها شدند

ساری- رئیس کل دادگستری استان مازندران گفت: ازابتدای سال تاکنون با تلاش شورای حل اختلاف زندان ،۲۶ متهم قصاص نفس از مجازات رهایی یافتند.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام محمدصادق اکبری با اشاره به تلاش‌های انجام شده در شورای حل اختلاف استان و پیگیری‌های اداره کل زندان‌های استان برای ایجاد صلح و سازش در پرونده‌های مختلف بویژه قصاص گفت: ازابتدای سال جاری تاکنون هزار و ۵۸ پرونده در شورای حل اختلاف زندان مطرح شد که ازاین تعداد ۷۴۷ پرونده منجر به رضایت شد و۳۱۱ نفر آزاد شدند، همچنین از تعداد ۱۰۶ پرونده قصاص برای ۲۶پ رونده رضایت گرفته شد ۱۴ پرونده کاملاً قطعی شده و۱۲ مورد نیز مشروط است.

رئیس کل دادگستری مازندران افزود: در پرونده‌های قصاص افرادی که طبق مقررات باید قصاص می‌شدند با همت شورای حل اختلاف و البته مناعت طبع اولیای دم از اعدام رهایی یافته و عمدتاً پس از تحمل جنبه عمومی جرم به آغوش خانواده باز می‌گردند.

وی ادامه داد: اخذ رضایت اصولاً با ساعت‌ها مذاکره و گفت‌وگو برای جلب رضایت از اولیای دم انجام می‌شود و مذاکرات اصلاحی برای حصول سازش میان طرفین از سوی شورا صورت می‌گیرد.

عالی‌ترین مقام قضائی استان تصریح کرد: در راستای توسعه فرهنگ صلح و سازش در جامعه در مناسبت‌های خاص، از جمله ماه مبارک رمضان به حرمت امیرالمومنین (ع) و در ماه محرم و صفر نیز به حرمت اباعبدالله الحسین مردم مشارکت بسیار خوبی در داشته‌اند.

رئیس کل دادگستری مازندران خاطرنشان کرد: یکی از مهم‌ترین سیاست‌های مورد توجه قوه قضائیه، ترویج فرهنگ صلح و سازش در جامعه است که سال‌ها در اولویت این دستگاه بوده و در این مسیر دادگستری استان نیز ازهمه ظرفیت‌ها استفاده کرده است.

کد خبر 5572637

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha