۴ شهریور ۱۴۰۱، ۲۲:۵۲

وزیر اقتصاد و دارایی:

تا پایان سال واردات خودروهای قیمت پایین آغاز می‌شود

تا پایان سال واردات خودروهای قیمت پایین آغاز می‌شود

ارومیه – وزیر اقتصاد و دارایی با اشاره به بررسی جزئیات و تصویب آیین نامه واردات خودرو برای سال ۱۴۰۱ گفت: امیدواریم در هفت ماهه باقی مانده سال شاهد واردات خودرو با مقررات مصوب باشیم.

به گزارش خبرنگار مهر، سیداحسان خاندوزی عصر جمعه در بازدید از ظرفیت‌های پایانه مرزی رازی سرو در ارومیه اظهار کرد: با توجه به اینکه جزئیات آئین نامه برای واردات ۱۴۰۱ نیازمند هماهنگی‌های داخل دولت بود، هفته گذشته در جلسه دولت مطرح و مصوب شد که با دستور دکتر مخبر در ۷ ماهه باقی مانده امسال با اولویت خودروی قیمت پایین که مصرف‌کنندگان متوسط کشور به آن دسترسی داشته باشند و بار ارزی بیش از یک میلیارد دلار برای بانک مرکزی ایجاد نکند، واردات آغاز شود.

وی در ادامه با اشاره به ظرفیت‌های پایانه مرزی سرو گفت: عمده نارضایتی‌ها مربوط به نبود دستگاه ایکس ری ورودی و خروجی پایانه بود که با هماهنگی مدیران استانی تا هفت ماه آینده این دستگاه‌ها جانمایی شده و سرعت ترخیص کالاها افزایش می‌یابد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی ادامه داد: به نظر می‌رسد با توجه به همت مدیران، طی ماههای آینده سرعت ترخیص کالا با نصب دستگاه ایکس ری در این مرز بیشتر شود.

خاندوزی با بیان اینکه تسهیلات ویژه ای برای راحتی تردد مرزنشینان ارائه خواهد شد، گفت: دولت معتقد است که مرزنشینان از مواهب حضور در منطقه مرزی باید بیشتر بهره‌مند شوند، بنابراین در این راستا به دنبال اجرای برنامه‌های ویژه اقتصادی و اشتغال‌زایی در مناطق مرزی است.

وزیر امور اقتصادی و دارایی روز جمعه به ارومیه سفر کرد، خاندوزی ضمن حضور در میز خدمت ادارات زیرمجموعه در مصلای ارومیه و سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه، قرار است در مرز سرو نیز حاضر شده و از ظرفیت‌های این مرز که در حال تبدیل شدن به منطقه ویژه اقتصادی است، بازدید کند.

حضور در جمع فعالان اقتصادی و بازرگانی آذربایجان‌غربی و شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی از جمله دیگر برنامه‌های خاندوزی در سفر به ارومیه است.

کد خبر 5573698

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۰۷:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۵
      1 0
      یک عمر پیکان و پراید وپژو ....تحمل کردیم چقدر کشته دادیم چقدر بدن ها و اعصابمون آسیب دید چقدر پول اضافه بابت خودرو بی کیفیت دادیم آخرش رسیدند به اینکه واردات بهتره پس عمر و جسم و پول ما چی میشه؟ دراین سالها اگر جلوی منافع بعضی ها رو میگرفتند الان صاحب صنعت با کیفیت خودرو بودیم.