۶ شهریور ۱۴۰۱، ۱۱:۳۷

با استفاده از نسل جدید فناوری نظامی؛

چین از چه جنگنده‌ای در مانور هوایی خود استفاده کرد؟

چین از چه جنگنده‌ای در مانور هوایی خود استفاده کرد؟

نیروی هوایی ارتش چین در جریان مانور جدید خود در شهر چانگچون از جنگنده های نسل بیستم خود استفاده کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، نیروی هوایی ارتش چین در جریان مانور جدید خود در شهر چانگچون از جنگنده های نسل بیستم خود استفاده کرد.

بنابراین گزارش، در این مانورها که از ۲۶ آگوست جاری آغاز شده است، جنگنده موسوم به «جی ۱۰» نیروی هوایی ارتش چین مورد استفاده قرار گرفت.

منابع خبری در چین، تصاویر متعددی از این مانور هوایی منتشر کرده و در این باره نوشتند که در این مانور نسل های نوین جنگنده های چینی مورد استفاده قرار گرفته اند.

چین در بین ۱۴۰ قدرت هوایی در جهان جایگاه سوم را به خود اختصاص داده است. ارتش چین ۳ هزار و ۲۸۵ هواپیمای جنگی در اختیار دارد که از این تعداد ۱۲۰۰ فروند جنگنده، ۳۷۱ فروند هواپیمای تهاجمی و ۲۸۶ فروند هواپیمای ترابری نظامی هستند.

گفتنی است ارتش چین اخیرا در پی سفر نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان، تدابیر نظامی را تشدید کرده و چندین مانور در مناطق مجاور تایوان انجام داده است. این در حالی است که شامگاه گذشته سه مقام آمریکایی که نخواستند نامشان فاش شود اعلام کردند که برای نخستین بار پس از سفر «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایپه، دو کشتی جنگی متعلق به نیروی دریایی آمریکا از تنگه تایوان عبور کرده اند.

کد خبر 5574961

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha