۶ شهریور ۱۴۰۱، ۲۳:۵۰

سامانه پدافند هوایی روسیه پهپاد اوکراینی را سرنگون کرد

سامانه پدافند هوایی روسیه پهپاد اوکراینی را سرنگون کرد

یک پهپاد متعلق به نیروهای اوکراینی توسط سامانه پدافند هوایی روسیه بر فراز دریا در نزدیکی سواستوپل سرنگون شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، «میخائیل رازوژایف»، فرماندار سواستوپول روز یکشنبه اعلام کرد که پدافند هوایی روسیه موفق شده که یک هواپیمای بدون سرنشین اوکراینی را بر فراز دریا در نزدیکی سواستوپل سرنگون کند.

این مقام محلی شهر سواستوپول در کانال تلگرامی خود نوشت: «سیستم های پدافند هوایی دوباره در سواستوپل فعال شد. بر اساس اطلاعات اولیه، یک پهپاد در نزدیکی کیپ خرسونس سرنگون شد.»

به گفته رازوژایف، اوضاع تحت کنترل است. کریمه و سواستوپل در هفته‌های اخیر چندین بار مورد حمله قرار گرفته اند و سطح زرد هشدار در این شهر برقرار است. در ۲۰ آگوست، یعنی کمتر از ۱۰ روز پیش نیز یک حمله پهپادی به مقر ناوگان روسیه در دریای سیاه انجام شد. فرماندار شبه‌جزیره کریمه در آن زمان از یک حمله پهپادی به مقر ستاد مشترک فرماندهی نیروی دریایی روسیه در شهر سواستوپول خبر داد. این دومین بار در یک ماه گذشته بود که این مرکز نظامی مهم هدف حمله یک هواپیمای بدون سرنشین قرار می‌گیرد.

سواستوپول شهری بندری واقع در کرانه دریای سیاه و جنوب غربی شبه‌جزیره کریمه است. پیشتر و در جریان انفجارها متعدد در پایگاه‌ها و تأسیسات نظامی در شبه جزیره کریمه بویژه در شهر سواستوپول، فرمانده جدیدی برای واحدهای نظامی در این منطقه تعیین شده بود.

در دو هفته گذشته چند انبار مهمات در شبه جزیره کریمه منفجر شد. اوکراین مسئولیت این انفجارها را بر عهده نمی‌گیرد اما به نظر می‌رسد نیروهای ویژه یا نفوذی ارتش اوکراین حملات به مواضع نظامی روسیه در کریمه «اشغالی» را سازماندهی می‌کند.

روسیه با وجود تهدید شدید نسبت به پاسخ گسترده در صورت حمله به این منطقه استراتژیک، تاکنون اقدام متقابل قابل توجهی در برابر حملات یا خرابکاری‌ها در کریمه انجام نداده است.

کد خبر 5575590

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۱۷:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
      0 0
      اگر اوکراین به زیر ساختهای روسیه همانند روسیه حمله واقدام‌متقابل انجام بدهند در روند جنگ چه تاثیری خواهدگذاشت ؟