۷ شهریور ۱۴۰۱، ۱۴:۰۹

مدیرکل شهری و شوراهای استانداری قزوین:

عدم شفافیت چالش بزرگ شهرداری‌ها در استان قزوین است

عدم شفافیت چالش بزرگ شهرداری‌ها در استان قزوین است

قزوین - مدیرکل شهری و شوراهای استانداری قزوین گفت: عدم شفاف سازی فرآیندهای ارائه خدمات به مردم یکی از مهم‌ترین مشکلات و چالش‌هایی است که در حال حاضر شهرداری‌های استان وجود دارد.

محسن اسماعیلی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه شهرداری‌ها به عنوان بزرگترین نهاد عمومی غیردولتی کشور به حساب می آیند اظهار کرد: خدمات گسترده‌ای را به مردم ارائه می‌دهند و بر همین اساس شهرداری‌ها نماد حضور و مشارکت مردم در اداره امور محلی محسوب می‌شوند.

وی با بیان اینکه ۲۳ جمعیت استان قزوین روستایی و ۷۷ درصد جمعیت استان شهری است، افزود: این حجم از شهرنشینی و جمعیت شهری مسئولیت مدیریت شهری را سنگین می‌کند.

مدیرکل شهری و شوراهای استانداری قزوین بیان کرد: عدم شفاف سازی فرآیندهای ارائه خدمات به مردم یکی از مهم‌ترین مشکلات و چالش‌هایی است که در حال حاضر شهرداری‌های استان وجود دارد.

وی تاکید کرد: به دنبال ایجاد زیرساخت برای برون سپاری امور شهرداری‌ها هستیم و در این مسیر شهرداری‌های قزوین تاکستان و اقبالیه پیشگام بوده‌اند.

اسماعیلی درآمد پایدار را یک نیاز در شهرداری‌های استان قزوین دانسته و بیان کرد: توانمند سازی نیروی انسانی نیز از دیگر نیازها و چالش‌های شهرداری است که به دنبال برنامه ریزی برای رفع آن هستیم.

وی اضافه کرد: عدم توازن در نیروی انسانی یکی دیگر از چالش‌های استان بود به طوری که برخی از شهرداری‌ها با تورم و برخی دیگر با کمبود نیروی انسانی مواجه هستیم.

اسماعیلی افزود: برای بهره برداری از ظرفیت علمی و فکری استان یک هیأت اندیشه ورز در کنار مدیریت شهری در حال همفکری برای پیشبرد اهداف در حال فعالیت هستند که چالش‌های شهرداری‌های استان با ظرفیت مشاوره‌ای این گروه مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی در پایان اشاره کرد: از دیگر اقدامات دفتر امور شهری استانداری می‌توان هماهنگی با نیروهای جهادی در ایام نوروز برای پیشبرد ارائه خدمات، استفاده از تیمی مجرب و کارشناسی در جلسات کمسیون ماده ۱۰۰، تبیین جایگاه خدمات در حوزه شهرداری‌ها با استفاده از ظرفیت صدا و سیما و اقدامات لازم برای مقابله با حیوانات ناقل و پیگیری تحقق شعار سال در حوزه مدیریت شهری نام برد.

کد خبر 5576191

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha