۷ شهریور ۱۴۰۱، ۱۸:۲۶

اتهام زنی دوباره زلنسکی علیه روسیه

اتهام زنی دوباره زلنسکی علیه روسیه

رئیس جمهور اوکراین تلاش کرد تا بحران انرژی اروپا را به گردن روسیه بیاندازد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، رئیس جمهور اوکراین معتقد است که تنگنای انرژی که کشورهای اروپایی در زمستان با آن مواجهه می شوند، نشات گرفته از اقدامات روسیه است.

«ولودیمیر زلنسکی» روز دوشنبه در یک سخنرانی ویدئویی در کنفرانس انرژی در نروژ مدعی شد: روسیه علیه کشورهای اروپایی به تروریسم اقتصادی متوسل شده است.

ادعاهایی رئیس جمهور اوکراین علیه روسیه در حالی عنوان شد که کشورهای غربی از ابتدای جنگ اوکراین به بهانه دفاع از اروپا تحریم های پیاپی را علیه مسکو وضع کرده که بخش انرژی یکی از مهمترین بخش ها تحت تحریم است و بحران فعلی اروپا نیز ناشی از همین مساله است.

به ادعای رئیس جمهور اوکراین، روسیه تلاش می کند مانع ذخیره سازی گاز از سوی کشورهای اروپایی در آستانه فصل زمستان شود.

این در حالیست که بواسطه افزایش قیمت انرژی در اروپا، بسیاری از خانوارهای اروپایی تحت تاثیر قرار گرفته اند.

به‌دنبال آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین، غرب و کشورهای اروپایی تحریم‌های گسترده‌ای علیه نفت و گاز روسیه اعمال کردند و همچنین وزرای انرژی کشورهای اتحادیه اروپا چهارم مرداد در توافقی متعهد شدند که در راستای کاهش وابستگی به سوخت و انرژی روسیه، از آگوست ۲۰۲۲ تا مارس ۲۰۲۳، مصرف گاز خود و در نتیجه واردات گاز از روسیه را به میزان ۱۵ درصد کاهش دهند.

کد خبر 5576503

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • خسرو IR ۰۱:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۹
      0 0
      روسیه را هم خود غرب تحریک به این جنگ کرد و چراغ سبز بهش نشون داد . دنیا درست در امتداد حرکت از ابتدای خلقت به انتهاش داره حرکت میکنه . تمام تحت کنترل و حساب شده است .