۷ شهریور ۱۴۰۱، ۱۹:۵۰

استاندار اردبیل:

صنعت گردشگری ثروت‌آفرین در اردبیل می‌خواهیم

صنعت گردشگری ثروت‌آفرین در اردبیل می‌خواهیم

اردبیل- استاندار اردبیل گفت: صنعت گردشگری استان اردبیل ثروت‌آفرین نیست و باید با تکمیل زنجیره‌ها به تحقق این امر اساسی کمک کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، استاندار اردبیل عصر دوشنبه در آئین افتتاح طرح‌ها و پروژه‌های هفته دولت در شهرستان سرعین اظهار کرد: اصلی‌ترین شاخصه توسعه شهرستان سرعین توجه به مؤلفه‌ها و رویکردهای گردشگری است چرا که این شهرستان با چهره گردشگری و توریسم شناخته شده و باید به تکمیل زنجیره رونق صنعت گردشگری کمک کرد.

سید حامد عاملی تصریح کرد: با دور شدن از کارهای معمول و روزمره باید در گام نخست به تقویت صنعت هوایی و راه‌اندازی تورهای گردشگری و جذب توریست کمک کرد که در این زمینه فعال شدن شرکت هواپیمایی اردبیل می‌تواند به تقویت این امر کمک کند.

وی گفت: در بسیاری از استان‌های همسایه با راه‌اندازی پروازهای مستقیم از کشورهای حاشیه خلیج فارس و دیگر کشورهای منطقه به مقصد شهرها و مناطق گردشگری جذب توریسم به شکل گسترده اتفاق افتاده که ما باید از این تجربه موفق برای راه‌اندازی تورهای گردشگری به مقصد سرعین، مشگین‌شهر، خلخال و سایر شهرها استفاده کنیم.

استاندار اردبیل افزود: در کنار این امر باید احداث هتل‌های پنج ستاره و با استانداردهای جهانی مد نظر قرار گیرد تا در پذیرایی و اقامت توریسم خارجی با مشکلی روبه‌رو نشویم.

عاملی گام سوم را ایجاد تحول در آبدرمانی‌ها بیان کرد و ادامه داد: بهتر است آبدرمانی‌ها را به سیستم مدرنی تبدیل کنیم تا با خواص مختلف از آب‌های گرم برای مداوا و ترمیم بیماری‌های مختلف استفاده شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: ایجاد جذابیت‌های گردشگری در سرعین و سایر شهرها در قالب یک حلقه متصل به هم می‌تواند به تحول صنعت گردشگری کمک کند که انتظار می‌رود مسئولان محلی و استانی و نمایندگان مجلس در این زمینه همراهی و همکاری کاملی را داشته باشند.

عاملی اضافه کرد: همزمان با هفته دولت ۱۷ پروژه عمرانی، زیربنایی و اقتصادی در شهرستان گردشگری سرعین به بهره‌برداری رسیده و یا آغاز عملیات اجرایی آنها را شاهد هستیم که عمدتاً مربوط به طرح توسعه چند واحد تولیدی و مجموعه‌های گردشگری است که راه‌اندازی این مجموعه‌ها می‌تواند فرصت اشتغال برای هزاران نفر را فراهم کند.

استاندار اردبیل سرمایه‌گذاری انجام شده در این حوزه را ۲۳۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: طرح‌ها و پروژه‌های تکمیل شده به محض قابلیت افتتاح، مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد تا مردم از این طرح‌ها استفاده کنند.

کد خبر 5576566

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha