۸ شهریور ۱۴۰۱، ۱۵:۵۴

ناظر گمرکات خوزستان:

افزایش ۱۶ درصدی صادرات کالا از خوزستان

افزایش ۱۶ درصدی صادرات کالا از خوزستان

اهواز- ناظر گمرکات خوزستان گفت: در پنج ماه نخست سال جاری در حوزه صادرات، این استان با افزایش ۱۶ درصدی صادرات کالا مواجه شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، بهروز قره بیگی ظهر امروز سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: حوزه نظارت گمرکات بزرگ‌ترین حوزه گمرکی کشور است که مشتمل بر ستاد نظارت گمرکات، ۱۴ ستاد مستقل و ۵ دفتر مدیریت مستقل به لحاظ چارت سازمان است.

وی به‌فعالیت خودروهای اروندی در سطح خوزستان اشاره کرد و گفت: در استان بالغ بر ۵۰ هزار خودروی اروندی تحت مالکیت مردم وجود دارد که صدور پروانه موقت و اجازه تردد با همکاری راهنمایی و رانندگی و منطقه آزاد اروند انجام می‌شود.

ناظر گمرکات خوزستان افزود: اداره کل گمرک خوزستان علاوه بر صادرات یا واردات نیز در حوزه تخصصی گمرکات، همه مجوزهای گمرکی کشور صادر می‌کند چرا که در استان بیشترین تنوع مرزی وجود دارد.

وی با اشاره به فعالیت‌های حوزه عمرانی گمرکات خوزستان تصریح کرد: اقداماتی که در سطح استان صورت گرفته در زمینه تکمیل و تجهیز و راه اندازی اداره ساختمان خودروهای اروندی و راه اندازی گیت‌های کنترل در مرزهای چذابه و شلمچه است.

قره بیگی افزود: در پنج ماه نخست سال جاری در حوزه صادرات بیش از هفت هزار و ۵۰۰ تن کالا به خارج از استان صادر شده که در مقایسه با سال گذشته ۱۶ درصد رشد داشته است.

ناظر گمرکات خوزستان از صادرات کالا به ۲۵ کشور جهان خبر داد و اظهار کرد: چین، امارات متحده عربی، عراق، ترکیه و هند از جمله کشورهایی هستند که صادرات کالا به آنها در پنج ماه اخیر صورت گرفته است.

ناظر گمرکات خوزستان گفت: در همین مدت نیز هفت میلیون تن کالا واردات انجام شده که در مقایسه با سال گذشته با ۱۱ درصد رشد ثبت شده است.

کد خبر 5577268

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha