۸ شهریور ۱۴۰۱، ۱۵:۳۸

رییس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع:

ایران اسلامی امروزه در اوج اقتدار نظامی است

ایران اسلامی امروزه در اوج اقتدار نظامی است

کرمانشاه- رئیس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع در مراسم بزرگداشت شهیدان رجایی و باهنر، گفت: ایران اسلامی امروزه در اوج اقتدار نظامی است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام و المسلمین سید ضیا الدین آقاجان پور پیش از ظهر سه‌شنبه هشتم شهریورماه در مراسم بزرگداشت شهیدان رجایی و باهنر که در مسجدالنبی (ص) طاقبستان برگزار شد، اظهار کرد: کرمانشاه در زمان هشت سال دفاع مقدس همیشه زیر آماج حملات رژیم بعث عراق بوده و آمار شهدای استان نزدیک به ۱۰ هزار شهید، ۲۰ هزار جانباز و ۸۵۰ شهیده از زنان آزاده و غیور این سرزمین دارد.

وی افزود: با مرور خاطرات و حوادثی که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به وجود آمد و حمله دشمنان به کشور، استان کرمانشاه اولین استانی است که درگیر تجاوز بیگانگان شد، بیش از هزار و صد و ۵۰ بار نقاط مختلف استان بمباران و زنان و کودکان بی‌گناه کشته شدند.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع تصریح کرد: گرامیداشت این مراسم و نام شهیدان برای این است که نسل جوان بدانند در این کشور چه اتفاقاتی افتاد، فرهنگ مقاومت و شهادت را یاد بگیرند و بدانند که رئیس جمهور و ۷۲ تن از مقامات این کشور در خاک و خون غلطیدند و به شهادت رسیدند که این جنایات ریشه در کینه دشمن از انقلاب اسلامی داشت که این ملت اسیر سلطه ظالمان و مستکبران نشدند و حاضر به دخالت دشمنان و چپاول آن‌ها از ذخایر و ثروت‌های کشور نیستند.

حجت‌الاسلام آقاجان‌پور عنوان کرد: شعار مردم در راهپیمایی‌های قبل از انقلاب استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی بود و خواهان استقلال مملکت خویش بوده و نمی‌خواستند زیر بار رژیم دیکتاتوری غرب باشند و حتی در ۸ سال دفاع مقدس نیز به زانو درنیامدند.

وی گفت: خاطراتی از این استان در دوران هشت سال دفاع مقدس وجود دارد که چگونه مردم شریف خیال خام دشمنان را برهم ریخته و مقاومت، ایستادگی، روحیه ایثارگری و خداباوری باعث شد برای اولین بار در تاریخ ایران اجازه ندهند حتی یک وجب از خاک کشور در اختیار دشمن قرار بگیرد.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع خاطرنشان کرد: وا دادگانی در دوران دفاع مقدس دنبال تسلیم و مذاکره بودند و قدرت نظامی غرب را به رخ می‌کشیدند اما ملت غیور ایران اسلامی ایستادگی را انتخاب کرد در دوران دفاع مقدس که دشمنان صدام را تجهیز نظامی کرده بودند دشمن حتی مناطق مسکونی در شهرهای مختلف را موشک باران می‌کرد و ایران از نظر نظامی توان پاسخ دادن نداشت اما امروز به‌عنوان مسئول نیروهای مسلح و سرباز مقام معظم رهبری عرض می‌کنم امروز ایران اسلامی در اوج اقتدار نظامی است و از اقتدار دفاعی برخوردار است.

حجت‌الاسلام آقاجان‌پور با اشاره به دستاوردهای نظامی و دفاعی کشور بیان کرد: به مناسبت روز صنعت دفاعی کشور نمایشگاه دستاوردهای صنعت دفاعی برگزار شد و تنها بخشی از توانمندی‌های کشور در معرض دید مسئولان و مردم قرار گرفت و زمانی که دستاوردهای دفاعی را دیدند رئیس‌جمهور از پیشرفت کشور در زمینه نظامی نسبت به سه سال گذشته شگفت‌زده بود و این را مدیون تلاش‌ها و مجاهدات نیروهای متخصص و نظامی کشور دانست، استفاده از ظرفیت متخصصان ایران‌زمین سبب شده به این اقتدار دفاعی دست یابیم.

وی با اشاره به مجاهدت‌های شهیدان متخصص این مرز و بوم، ادامه داد: شهید فخری زاده در دوران زندگی خود گمنام بود و کارهای بزرگ و مهمی در کشور انجام داد اگر ایران اسلامی از امنیت برخوردار است باید توجه داشت کشورهای منطقه به چه بلایایی گرفتار است و دشمنان منتظر دیدن ضعف ایران هستند اما اقتدار نظامی ملت ایران این اجازه را نمی‌دهد.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع اذعان کرد: ایران اسلامی به جایی رسیده که موشک‌های دوربرد نظامی که هدف‌ها را به طور دقیق می‌زند تولید کرده و دشمنان و رژیم صهیونیستی حتی در منازل خود نیز امنیت ندارند و این اقتدار مدیون خون شهدا است، شهدای ما نمادهای مقاومت و ایستادگی هستند و با خدا معامله کردند و از دنیا بریدند و عزت خریدند.

وی با اشاره به سیره زندگی شهید رجایی عنوان کرد: شهید رجایی از خانواده فقیری بود و دست‌فروشی می‌کرد و معلم شد پس از انقلاب به مدارج بالایی رسید و رئیس جمهور شد اما منش و زندگی او همان بود و برای خدا کار می‌کرد و مردمی و اهل تواضع بود و زندگی‌اش را وقف خدا کرد و جاودانه شد.

حجت‌الاسلام آقاجان‌پور ادامه داد: مقاومت کردن هزینه دارد، حسین بن علی برای دفاع از اسلام و قرآن هزینه داد و از کوچک‌ترین فرزند تا همه عزیزان و جان خود را در راه خدا فدا کرد، باید هزینه مقاومت را پرداخت چرا که حقانیت می‌ماند.

کد خبر 5577380

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha