۹ شهریور ۱۴۰۱، ۱۰:۴۳

وال استریت ژورنال:

نقص فنی بالگردهای آمریکایی شینوک ۴۷ را زمین‌گیر کرد

نقص فنی بالگردهای آمریکایی شینوک ۴۷ را زمین‌گیر کرد

منابع آمریکایی گزارش دادند که در پی شناسایی یک نقص فنی در بالگردهای نظامی شینوک ۴۷ ارتش آمریکا، پرواز این بالگردها تا اطلاع ثانوی متوقف شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، روزنامه وال استریت ژورنال امروز گزارش داد که در پی شناسایی یک نقص فنی در بالگردهای نظامی شینوک ۴۷ ارتش آمریکا، پرواز این بالگردها تا اطلاع ثانوی متوقف شده است.

براین اساس، منابع نظامی آمریکایی در این باره گفته اند که به تازگی یک نقص فنی خطرناک در موتور بالگردهای شینوک CH۴۷ کشف شده که ممکن است باعث ایجاد حریق شود.

بنابراین گزارش، ارتش آمریکا در روز های اخیر موارد متعددی از آتش سوزی در موتور بالگردهای نظامی شینوک CH۴۷ مشاهده کرده و در نهایت تصمیم به توقف پرواز این نوع بالگردها گرفته اند.

ارتش آمریکا البته اعلام کرده که این حوادث تاکنون تلفات جانی در پی نداشته اما در راستای رفع مشکل و نقص فنی در موتورهای این نوع بالگرد، کمیته ای تشکیل شده است.

گفتنی است صنایع تسلیحاتی آمریکا با وجود پیشرفته بودن در سطح جهان در سال های اخیر با مشکلات عمده ای مواجه بوده اند. نقص فنی در هواپیماها و بالگردهای نظامی آمریکایی مساله جدیدی نیست و پیش از این نقص های جدی در جنگنده های اف ۳۵ که ارتش آمریکا آن را قویترین جنگنده در جهان می داند، خبر ساز شده بود.

کد خبر 5577971

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha