۱۲ شهریور ۱۴۰۱، ۱۶:۵۵

تحرکات تازه اوکراین در نزدیکی  منطقه زاپروژیا

تحرکات تازه اوکراین در نزدیکی  منطقه زاپروژیا

یک مقام منطقه زاپروژیا از حرکت قایق های حامل افراد مسلح  از اوکراین به سوی این منطقه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، مقامات منطقه ای زاپروژیا می گویند نیروهای اوکراین در حال حرکت دوباره به سمت این منطقه هستند.

«ولادیمیر روگوف» یکی از اعضای شورای اصلی اداره منطقه زاپروژیا روز شنبه به خبرگزاری تاس اعلام کردکه یک نیروی تهاجمی با بیش از ۱۵ قایق تندرو از منطقه تحت کنترل کی یف به سمت شهر انرژیگو در حرکت است.

این مقام منطقه ای در ادامه گفت که حدود ۴۰ قایق در حال حاضر در سراسر رودخانه «دنی پر» در حال حرکت هستند. حداقل ۱۵ قایق تندرو با شمار زیادی سرنشین مسلح به سمت این منطقه می آیند.

روگوف تاکید کرد که در تمام مدت عملیات ویژه نظامی، شاهد فعالیت‌های نظامی در این رودخانه با این گستردگی نبوده است.

این مقام زاپروژیا در ادامه افزود که این قایق ها حدود نیمه شب به وقت مسکو از مناطق تحت کنترل کیف در هر دو طرف ساحل رودخانه دنی پر حرکت خود را آغاز کردند.

این مقام منطقه ای یادآور شد این گونه فعالیت ها در نیمه های شب عجیب به نظر می رسند. وی تاکید کرد درباره ماهیت این نیروها اطلاعاتی در دست ندارد، اما این افراد مطمئناً هدفی دارند و به همین خاطر قایق‌های پر از آن افراد مسلح به سمت این منطقه در حرکت است.

نیروگاه اتمی «زاپروژیا» به طور معمول بارها از سوی نیروهای اوکراینی گلوله باران شده اند به امید اینکه کی یف بتواند آن را تصرف کند. مسکو امیدوار است که این ماموریت به توقف کی یف در تلاش برای اقدام به بروز یک فاجعه و همچنین جلوگیری از باج خواهی هسته ای کمک کند.

کد خبر 5580604

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha