۱۴ شهریور ۱۴۰۱، ۱۱:۲۷

معاون استاندار اردبیل:

جهاد تبیین در میدان عمل باید محقق شود

جهاد تبیین در میدان عمل باید محقق شود

اردبیل- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل گفت: جهاد تبیین و تحقق آن تنها در میدان عمل امکانپذیر است و همه باید در این میدان جهادی مسئولانه عمل کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، رضا قاسمیان پیش از ظهر دوشنبه در نشست شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل اظهار کرد: انقلاب اسلامی نتیجه تبیین گسترده و عمیقی بود که توسط بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی در جامعه شکل گرفت.

وی با اشاره به اینکه جهاد تبیین قدمتی به بلندای حیات بشری دارد، تصریح کرد: پیامبران و امامان نیز در واقع با جهاد تبیین راه حق و باطل را در جامعه روشن کرده و مردم را با حقانیت دین و اسلام آشنا کردند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل وظیفه بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس را در تبیین آموزه‌های جنگ و دستاوردهای آن مهم ارزیابی کرد و گفت: تأثیرگذاری حداکثری و قابل توجه جهاد تبیین در سایه تولید محتوای فاخر و ارزشمند محقق خواهد شد و این موضوع تنها محدود به سخنرانی نیست.

قاسمیان با بیان اینکه هشت سال جنگ نباید تنها از بعد سخت‌افزاری آن نگریسته شود، افزود: ابعاد فرهنگی، معنوی، دینی و اعتقادی جنگ تحمیلی عراق علیه ایران امروز هم بعد از گذشت قریب به چهار دهه از جنگ خود را نشان داده و در جامعه ساری و جاری است.

وی به حساسیت مقام معظم رهبری در بیان مسئله جهاد تبیین اشاره کرد و ادامه داد: مقام معظم رهبری از جهاد تبیین به عنوان مسئله مهم عصر امروزی یاد می‌کنند پس بدون تردید این تبیین صرفاً محدود به سخنرانی و تریبون نیست بلکه باید در قالب هنرهای چندگانه بحث جهاد تبیین در دستور کار قرار گیرد.

قاسمیان در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: گنجینه دفاع مقدس یک ظرفیت ویژه برای کشور محسوب می‌شود که باید برای پیشرفت استان اردبیل به این موضوع مهم توجه ویژه کرده و حداکثری بهره‌برداری انجام شود.

وی تقارن هفته دفاع مقدس و بازگشایی مدارس را یادآور شد و اضافه کرد: این فرصت بزرگ و مهم باید در راستای آشنایی نسل جوان و نوجوان با آموزه‌هایی به کارگیری شود و ضروری است تا از این فرصت برای تأثیرگذاری حداکثری به ویژه در دانشگاه‌ها استفاده شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل بیان کرد: هرگونه رفتار منفی در ادارات، سبب تأثیر منفی در جامعه می‌شود که لازم است کارمندان ادارات در حوزه خدمت به ارباب رجوع توجه ویژه به این موضوع داشته باشند.

کد خبر 5582061

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha