۱۴ شهریور ۱۴۰۱، ۱۷:۵۱

فرماندار مریوان:

زائران نیمه شمالی کشور مرز باشماق را برای اربعین انتخاب کنند

زائران نیمه شمالی کشور مرز باشماق را برای اربعین انتخاب کنند

مریوان- فرماندار مریوان گفت: بنا بر توصیه ستاد اربعین و به دلیل نزدیکی و مناسب بودن مسیر، بهتر است زائران استان های نیمه شمالی کشور، مرز باشماق مریوان را برای سفر خود انتخاب کنند.

اسماعیل احمدی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: از امروز صبح تردد زائران از مرز رسمی باشماق به سوی عتبات عالیات آغاز شده و خوشبختانه همه امور با هماهنگی و انسجامی مثال زدنی در حال اجراست.

وی افزود: علاوه بر تمهیدات به عمل آمده برای تسهیل در تردد زائران در داخل شهر مریوان نیز با تجهیز دو سالن ورزشی، فعالیت ستاد اسکان آموزش و پرورش و بسیج همه امکانات گردشگری زمینه برای اسکان ۵ هزار نفر فراهم شده است.

فرماندار مریوان اعلام کرد: ظرفیت پارکینگ برای ۲۰ هزار خودرو نیز در مرز باشماق فراهم شده و ۱۰۰ دستگاه وسیله حمل و نقل عمومی برای انتقال زائران از داخل شهر به سمت مرز نیز در نظر گرفته شده است.

احمدی افزود: در استان سلیمانیه عراق نیز یک موکب با امکان اقامت ۱۰ هزار نفر راه اندازی شده است.

وی عنوان کرد: مرز باشماق تنها مسیری است که اتوبوس‌ها بیش از سه ساعت در بغداد توقف دارند و زائران می‌توانند در این مدت توقف به اماکن دیگر شهر بغداد نیز مراجعه کنند.

احمدی افزود: تردد از مسیر باشماق مریوان از لحاظ طبیعی و گردشگری نیز بسیار زیبا بوده و زائران یک مسیر متفاوت را در این محور تا عتبات عالیات تجربه خواهند کرد که در دیگر مسیرهای در نظر گرفته شده قابل مشاهده نیست.

وی بیان کرد: مسیر باشماق برای زائران استان‌های نیمه شمالی کشور نزدیک تر از سایر مسیرها بوده و توصیه ستاد اربعین کشور نیز بر همین مبحث است.

فرماندار مریوان از اعزام اولین گروه زائران خارجی از طریق مرز باشماق خبر داد و گفت: زائران خارجی که از کشورهای شمالی، شمال غربی و شمال شرقی و حتی شرقی کشور قصد عزیمت به عتبات عالیات را دارند، بهتر مسیر بسیار نزدیک باشماق را انتخاب کنند.

احمدی تأکید کرد: مرز مریوان تا آخرین نفر پذیرای مسیر بازگشت کاروان زائران است و حتی زائران دیگری که از دیگر مبادی وارد عراق شده اند می‌توانند برای بازگشت مسیر باشماق را انتخاب کنند.

کد خبر 5582507

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha