۱۴ شهریور ۱۴۰۱، ۱۸:۵۲

توقیف کشتی جدید یمنی از سوی ائتلاف متجاوز سعودی

توقیف کشتی جدید یمنی از سوی ائتلاف متجاوز سعودی

ائتلاف متجاوز سعودی یک فروند کشتی جدید یمن را توقیف کرد که در نتیجه این اقدام شمار کشتی های توقیف شده این کشور به ۱۰ فروند رسید.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المسیره، ائتلاف متجاوز سعودی یک فروند کشتی جدید یمن را توقیف کرد که در نتیجه این اقدام شمار کشتی های توقیف شده این کشور به ۱۰ فروند رسید.

بر همین اساس، شرکت نفت یمن در واکنش به این اقدام، ائتلاف متجاوز سعودی و سازمان ملل متحد را مسئول کامل پیامدهای انسانی و اقتصادی ناشی از محاصره یمن و توقیف کشتی های حامل مشتقات نفتی دانست.

این در حالی است که «عصام المتوکل» سخنگوی رسمی شرکت نفت یمن گفته است که ائتلاف متجاوز سعودی با وجود تمدید آتش بس، اجازه ورود کشتی های حامل سوخت به بندر الحدیده یمن را نمی دهد و کشتی های حامل سوخت که پیش از این وارد بندر الحدیده شده اند، مربوط به دور اول آتش بس است و با وجود تمدید آتش بس ائتلاف متجاوز اجازه نمی دهد کشتی ها وارد این بندر شوند.

همچنین روز گذشته، «هانس گروندبرگ» نماینده سازمان ملل در یمن با بیان اینکه آماده همکاری و تلاش برای کاستن از درد و رنج ملت یمن هستیم، افزود: یک بحران واقعی درباره تأمین نیازهای سوختی یمنی ها وجود دارد.

کد خبر 5582539

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha