۱۷ شهریور ۱۴۰۱، ۱۱:۰۸

کارشناس مذهبی گلستان:

کنگره جهانی اربعین سمبل جهاد برابر تزویر است

کنگره جهانی اربعین سمبل جهاد برابر تزویر است

گرگان - کارشناس مذهبی گلستان کنگره جهانی اربعین را سمبل جهاد برابر استکبار و تزویر دانست و گفت: اهتمام به حیات راهپیمایی اربعین، وظیفه همگانی است.

رمضان خالو حسینی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: گردهمایی اربعین حسینی نمادی از قدرت نمایی محور مقاومت و جبهه آزادی برابر ایدئولوژی زور و تزویر است.

کارشناس مذهبی گلستان گفت: خلق خودجوش یک کنگره بین المللی فقط در مکتب امام حسین (ع) و اهل بیت محقق می‌شود، میلیون‌ها نفر براساس یک خواسته قلبی ارادت خود را به اهل بیت به نمایش می‌گذارند.

خالو حسینی افزود: یکی از ابعاد این راهپیمایی تجلی شور و حب حسینی است و لازم است به ابعاد بین المللی اربعین به عنوان عاملی برای وحدت مذاهب اسلامی و ادیان الهی هم توجه شود.

وی گفت: ماه محرم و صفر به ویژه ماجرای اربعین، یکی از تأثیرگذارترین عناصر پیروزی در برابر جبهه ظالم است؛ موضوعی که پس از ۱۴۰۰ سال همچنان به عنوان یک اصل پویا مد نظر آزادی خواهان جهان است.

این کارشناس مذهبی اداره تبلیغات اسلامی بندرترکمن بیان کرد: پیاده روی اربعین یک سنت قدیمی در جهان اسلام به شمار می‌رود و هر ساله علمای شیعه و اهل سنت و جمعیت میلیونی مردمی با پای پیاده، به زیارت امام حسین (ع) می‌روند.

خالوحسینی ادامه داد: امروزه گسترش این حرکت اربعین آن را به یک پدیده عظیم و منحصر به فرد در کل دنیا تبدیل کرده و حتی مسیحیان و یهودیان را هم به میدان آورده است.

کد خبر 5584774

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha