۱۸ شهریور ۱۴۰۱، ۱۰:۲۸

از نیمه دوم شهریور؛

برداشت انگور از تاکستان‌های مشگین‌شهر آغاز شد

برداشت انگور از تاکستان‌های مشگین‌شهر آغاز شد

اردبیل- رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: همزمان با نیمه دوم شهریور، برداشت دانه‌های ترد انگور از تاکستان‌های مشگین‌شهر آغاز شده است.

نادر تقی‌زاده در گفت‌و گو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: مرغوب‌ترین و ممتازترین انگور کشور در تاکستان‌های مشگین‌شهر عمل‌آوری می‌شود که با توجه به شرایط اقلیمی خاص این منطقه به ویژه همسان بودن دمای روز و شب در دامنه‌های سبلان، کیفی‌ترین انگور در مشگین‌شهر تولید و روانه بازار مصرف می‌شود.

وی تصریح کرد: از ۱۴ هزار هکتار باغات مشگین‌شهر بیش از ۲ هزار و ۶۰ هکتار آن به تاکستان و باغات انگور اختصاص یافته که از هر هکتار ۱۰.۵ تن محصول برداشت خواهد شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل وضعیت مطلوب و پربار این محصول را در مشگین‌شهر در سال زراعی جاری یادآور شد و گفت: ۹۵ درصد انگور استان در مشگین‌شهر تولید می‌شود که علاوه بر تأمین نیاز داخلی، به سایر استان‌ها نیز ارسال می‌شود.

تقی‌زاده افزود: اولین خوشه‌های طلایی انگور از تاکستان‌های مشگین‌شهر در حال برداشت است و پیش‌بینی می‌شود بیش از ۲۲ هزار تن انگور مرغوب و درجه یک از تاکستان‌های مشگین‌شهر برداشت و روانه بازار مصرف شود.

وی ارقام متنوع این محصول را از یاقوتی و سلطانی گرفته تا شاه‌نشین یادآور شد و خاطرنشان کرد: بخش عظیمی از تاکستان‌های مشگین‌شهر در سال‌های اخیر روسیمی شده تا تولید متنوع و پرباری را در این منطقه شاهد باشیم.

تقی‌زاده در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: در کنار اقلیم متفاوت این منطقه، زمین حاصلخیز و خاک شنی این منطقه که همراه با سلیس بالاست به تولید انگور ترد و خوشمزه در این منطقه منجر شده تا علاقه‌مندان انگور بتوانند محصول با کیفیت خود را از مشگین‌شهر تأمین کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل بیان کرد: امیدواریم بازار مناسبی را برای این محصول در سودآوری بیشتر به نفع کشاورزان شاهد باشیم تا با توجه به شرایط مطلوب تولید انگور، بتوان با تنوع خاص به نیاز بازار پاسخگو بود.

کد خبر 5585128

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha