۱۷ شهریور ۱۴۰۱، ۲۲:۴۰

معاون سیاسی استاندار سمنان:

۳۴ فضای ورزشی دانش آموزی در استان سمنان ایجاد می‌شود

۳۴ فضای ورزشی دانش آموزی در استان سمنان ایجاد می‌شود

سمنان- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان گفت: ۱۶ هزار متر مربع شامل ۳۴ فضای ورزشی جدید به ظرفیت آموزش و پرورش استان افزوده خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد ریواده شامگاه پنجشنبه در نشست شورای آموزش و پرورش استان سمنان به میزبانی استانداری با اشاره به رفع نیاز دانش آموزان از فضای ورزشی، تاکید کرد: مقرر است ۱۶ هزار متر مربع به فضای ورزشی دانش آموزان اضافه شود که این مقدار در ۳۴ فضای ورزشی در نقاط مختلف استان در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه ضروری است از همه ظرفیت‌ها از جمله فرمانداری‌ها، دهیاری‌ها و بخشداری‌ها برای ایجاد این فضای ورزشی استفاده شود، افزود: باید از ظرفیت ورزشی در ایام پسا کرونا در سال تحصیلی جدید به نفع سلامت دانش آموزان استفاده شود.

معاون استاندار سمنان گفت: همکاران در اداره کل آموزش و پرورش، معاونت تربیت بدنی و سلامت و فرمانداران و اعضای شورای آموزش، و پرورش و شهرداران برنامه‌ای در ایام پسا کرونا داشته باشند همچنین باید برنامه اختصاص فضای ورزشی برای سلامت دانش آموزان مورد توجه قرار گیرد.

ریواده گفت: برنامه‌ریزی شورای پشتیبانی سواد آموزی استان، انسداد بیسوادی، بروز رسانی بانک اطلاعاتی جاماندگان از تحصیل، تقسیم کار دستگاه‌های اجرایی و دستگاه‌های همکار و شریک سازمانی برای آموزش در سال جاری یکی از ضرورت‌های سال تحصیلی جدید است.‌

وی با بیان اینکه از مجموع ۱۳ هزار نفر اتباع دو هزار و ۴۰۰ نفر تحت پوشش شورای پشتیبانی سواد آموزی استان قرار گرفتند، گفت: باید از تمام ظرفیت‌های قانونی استفاده کرده تا زمینه رفاه حال بیشتر و کیفیت آموزش دانش آموزان و کاهش دغدغه‌های خانواده‌ها در این شهرستان برطرف شود و می‌توان در این خصوص از ظرفیت‌های مردمی در تأمین نیازها بهره‌گیری شود.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار سمنان با بیان اینکه در امر آموزش روستاها و رفع مشکلات باید روش روشنی برای همه استان در نظر گرفته شود، گفت: کیفیت آموزشی یک ضرورت است و باید از همه ظرفیت‌ها برای کمک به آموزش و پرورش استفاده شود.

ریواده با بیان اینکه برای بازگشایی مدارس در امسال همه دستگاه‌های اجرایی باید در کنار آموزش و پرورش باشند و تلاش برای کیفیت آموزش در دستورکار قرار گیرد، گفت: اولویت بندی مسائل آموزش و پرورش استان باید در شورای آموزش، و پرورش استان ارائه و مطالبه شود

وی با بیان اینکه نیازهای حوزه آموزشی هم به لحاظ کمی و هم به لحاظ کیفی در سال ۱۴۰۱ در دستور کار مورد توجه قرار گیرد، افزود: سیاست گذاری شورای آموزش و پرورش برای افرایش رتبه‌های کنکور و افتخار آفرینان و استعدادهای علمی استان در دستور کار قرار گیرد

کد خبر 5585236

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha