۱۸ شهریور ۱۴۰۱، ۴:۱۹

با حضور مردم و مسئولان؛

مراسم گرامیداشت قیام ۱۷ شهریور در بوشهر برگزار شد

مراسم گرامیداشت قیام ۱۷ شهریور در بوشهر برگزار شد

بوشهر- مراسم گرامیداشت قیام خونین ۱۷ شهریور با حضور اقشار مختلف مردمی و مسئولین استانی در مسجد توحید بوشهر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، امام جمعه موقت بوشهر پنجشنبه‌شب در مراسم قیام خونین ۱۷ شهریور ۱۳۵۷ ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان انقلاب اسلامی و دفاع مقدس گفت: قرآن کریم بر گرفتن پند و موعظه تأکید می‌کند و یکی از راه‌های مهم عبرت و پند گرفتن از تاریخ است، تاریخ مثل نوری است که راه را نشان می‌دهد.

حجت الاسلام حسین دشتی اظهار داشت: جوانان و نوجوانان باید تاریخ گذشتگان، تاریخ انقلاب اسلامی، تاریخ جهان و تمدن‌های گذشته را بدانند و از آنها درس بگیرند.

امام جمعه موقت بوشهر بیان داشت: حضرت امام (ره) ۱۷ شهریور ۵۷ را یوم الله معرفی کرد و بر اساس آیات قرآن کریم باید ایام الله حفظ و گرامی داشته شوند.

حجت الاسلام دشتی خاطرنشان کرد: اگر تاریخ را نخوانیم، تحلیل و تبیین نکنیم دیگران می‌آیند و تاریخ را همان طور که می‌خواهند تحریف و بازگویی می‌کنند، شبهه در ذهن جوانان ایجاد می‌کنند و این شبهه‌ها به شیوه‌های گوناگون تکرار می‌شود تا آن چیزی که می‌خواهند به جامعه القا شود.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر ادامه داد: ما باید واقعیت‌های تاریخی خودمان را با محتوای خوب و مناسب به جوانان و نوجوانان عرضه کنیم، اگر ما در بیان و بازگویی تاریخ کم کاری کنیم، بعد از یک دهه، دو دهه می‌بینیم در بدیهی‌ترین مسائل و ارزش‌های جامعه اسلامی تغییر می‌کند و دچار مشکل هستیم.

امام جمعه بوشهر بیان داشت: کسانی که نسبت به مسائل تاریخی آگاه هستند در این خصوص جهاد تبیین کنند، بگویند در تاریخ چی گذشت و چرا ۱۷ شهریورها رخ داد؟ رویدادهای مربوط به شکل‌گیری قبل و بعد از انقلاب را برای مردم بازگویی شود.

حجت الاسلام دشتی اظهار داشت: تبعیت از حضرت امام (ره) و رهبری امت یکی از ارکان مهم پیروزی انقلاب اسلامی بود و اگر امام نبود قطعاً انقلاب به سرانجام نمی‌رسید، مرجعیت، ولایتمداری و حکم دین به نظام اجتماعی ما قوام می بخشد، لذا اگر در این مسیر حرکت کنیم یقیناً به نتیجه خواهیم رسید.

کد خبر 5585271

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha