۲۰ شهریور ۱۴۰۱، ۱۶:۱۳

مدیرکل امور بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی؛

امسال ۴۰۰ هزار نفر تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گرفتند

امسال ۴۰۰ هزار نفر تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گرفتند

مدیرکل امور بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون ۴۰۰ هزار نفر تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گرفته اند.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی شکوری، با بیان اینکه ۱۵ میلیون بیمه شده اصلی داریم که به انضمام تبعی‌ها به ۴۵ میلیون نفر می‌رسد، افزود: بیش از چهار میلیون مستمری بگیر داریم. در سال جاری بیش از ۴۰۰ هزار بیمه شده جدید در قالب فراگیر و حرف و مشاغل آزاد جذب کردیم.

وی ادامه داد: تفاهمنامه اخیر برگرفته از اصل ۲۹ قانون اساسی است که برخورداری از تأمین اجتماعی را حقی همگانی تلقی کرده است. توسعه پوشش‌های بیمه‌ای مأموریت اول ما در سازمان است و درصدد تحقق مأموریت ایجاد نظام کارآمد، جامع، توانمند، عدالت آفرین و کرامت بخش هستیم.

شکوری با اشاره به اینکه در جلسه با هلال احمر به مدل قانون مشاغل آزاد برای بیمه داوطلبان هلال احمر رسیدیم و نرخ ۱۸ درصد را به دلیل پرمخاطره بودن این شغل در نظر گرفتیم، افزود: احتمال بروز حوادث و ازکارافتادگی بالاتر است و این بیمه امنیت را برای آنها فراهم می‌کند.

وی ادامه داد: در این تفاهم افراد فاقد نظام بیمه بازنشستگی می‌توانند در قالب مشاغل آزاد قرارداد ببندند که به صورت غیرحضوری قابل انجام است. پرداخت‌ها گروهی و متمرکز با تولیت جمعیت هلال احمر خواهد بود و شامل تعهدات بلندمدت کامل خواهد بود که شامل حمایت درمان هم می‌شود. درخواست کردیم جمعیت هلال احمر لینک خدمات غیرحضوری را در پرتال قرار دهند که همه مشمولان دسترسی داشته باشند و بتوانند ثبت درخواست کنند.

کد خبر 5587212

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha