۲۰ شهریور ۱۴۰۱، ۱۹:۱۹

استاندار اردبیل:

اتکا به هنر اخلاق را در جامعه تلطیف می‌کند

اتکا به هنر اخلاق را در جامعه تلطیف می‌کند

اردبیل- استاندار اردبیل گفت: توجه به مقوله هنر و اتکا به این اصل اخلاق و ادب را در جامعه تلطیف کرده و زمینه‌ساز اعتلای انسان‌ها می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، سید حامد عاملی عصر یکشنبه در مراسم گشایش نمایشگاه هنرهای تجسمی با موضوع «نهضت سوادآموزی از دریچه هنر» در اردبیل اظهار کرد: هنرمندان با برخورداری از روح لطیف و سرشار از عاطفه همواره سعی می‌کنند تا در جامعه مروج اخلاق، ادب و معرفت شایسته‌ای باشند که قطعاً سرمایه‌گذاری در این حوزه می‌تواند جامعه را از مهلکه سقوط اخلاقی و انسانی نجات دهد.

وی تصریح کرد: باید در ابعاد مختلف فعالیت‌های هنری، فرهنگی و رسانه‌ای مورد توجه قرار گیرد چرا که امروز جامعه ما تشنه چنین معارف ارزشمندی است و برای دور شدن از ناهنجاری‌ها ضروری است تا هنر در ابعاد مختلف در جامعه گسترش پیدا کند.

استاندار اردبیل گفت: هنرمندان استان اردبیل نیز همواره سعی کردند تا با موضوع و محوریت مسائل اجتماعی، ارزشی و دینی اخلاقی نیکو و شایسته را در جامعه ترویج داده و به نوعی مروج این اصالت ارزشی باشند.

عاملی یاد و خاطره حجت‌الاسلام پناهی مدیر توانمند و با سابقه نهضت سوادآموزی و از روحانیون اخلاق‌مدار اردبیل را گرامی داشت و افزود: وجود چنین شخصیت‌هایی زمینه اعتلای ارزش‌ها و مبانی دینی و اخلاقی را در جامعه فراهم می‌آورد.

وی با قدردانی از دست‌اندرکاران برگزاری نمایشگاه «نهضت سوادآموزی از دریچه هنر» و مشارکت بالای هنرمندان هنرهای تجسمی در این نمایشگاه خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش، حوزه هنری و فرهنگ و ارشاد باید با تداوم چنین حرکت‌های تأثیرگذار به تقویت و توسعه مبانی هنر ارزشی و دینی کمک کنند.

استاندار اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: ما امروز در تلاطم زندگی مادی به وجود چنین حرکت‌های هنری اخلاق‌مدار و ادب‌محور نیاز داریم تا زمینه تربیت و تعالی نسل آینده فراهم آید.

به گزارش خبرنگار مهر، با حضور مسئولان استانی نمایشگاه هنری» نهضت سوادآموزی از دریچه هنر» در قالب آثار هنرمندان رشته‌های تجسمی در چهار رشته و در قالب ۳۲ اثر هنری برپا شده که علاقه‌مندان می‌توانند از این آثار هنرمندان خوشنام استان اردبیل در گالری نمایشگاهی حوزه هنری بازدید کرده و از کارگاه هنری فعال در این زمینه نیز بهره ببرند.

کد خبر 5587406

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha