۲۱ شهریور ۱۴۰۱، ۱۴:۰۴

سخنگوی وزارت ارتباطات عراق:

ما به دنبال ساخت و مدیریت ماهواره هستیم

ما به دنبال ساخت و مدیریت ماهواره هستیم

سخنگوی وزارت ارتباطات عراق گفت: موقعیت راهبردی عراق، ما را قادر می‌سازد تا بدون هیچ گونه مشکل فنی ماهواره را در مدار مورد نیاز قرار داده و فعال کنیم.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الفرات، رعد المشهدانی، سخنگوی وزارت ارتباطات عراق گفت:ما به دنبال انتخاب یکی از شرکت‌های متخصص در زمینه ساخت و مدیریت ماهواره هستیم.

وی همچنین تاکید کرد: موقعیت راهبردی عراق، ما را قادر می‌سازد تا بدون هیچ گونه مشکل فنی ماهواره را در مدار مورد نیاز قرار داده و فعال کنیم.

سخنگوی وزارت ارتباطات عراق در ادامه گفت: ماهواره عراقی خدمات متعدد و مورد نیاز همه موسساتی که به آن نیاز دارند را تامین خواهد کرد.

الفرات گزارش داد: وزارت ارتباطات عراق پیشتر از کسب موافقت اولیه در پرتاب نخستین ماهواره عراقی خبر داده و اعلام کرده بود: این پروژه، پروژه‌ای ارزنده و دارای بازده مالی زیاد خواهد بود و در راستای منافع عراق خواهد بود به خصوص که اغلب کشورها دارای ماهواره حاکمیتی خود هستند.

پروژه ماهواره عراقی از سال ۲۰۱۲ میلادی آغاز شد؛ اما در نتیجه یورش داعش به برخی از شهرها در سال ۲۰۱۴ میلادی و به تبع آن، کمبود اعتبارات مالی و تعلل های مالی متعدد، این پروژه طی سال‌های گذشته متوقف شده بود.

کد خبر 5588052

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha