۲۱ شهریور ۱۴۰۱، ۱۶:۴۲

مدیرکل بنیاد شهید اردبیل:

دشمن در صدد ایجاد انحراف در گفتمان شهدا است

دشمن در صدد ایجاد انحراف در گفتمان شهدا است

اردبیل- مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل گفت: دشمنان انقلاب اسلامی در صدد به انحراف کشیدن گفتمان اصیل شهدا هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، داور نوری عصر دوشنبه در جلسه هماهنگی برگزاری سومین دوره تجلیل سراسری از پیشکسوتان دفاع مقدس اظهار کرد: امروزه جلوه‌های معنوی ایثارگرانه مردم در امتداد مسیر و آرمان‌های شهدا ادامه دارد و تجلی این امر را در مدافعان حرم، مدافعان سلامت، ایثارهای اجتماعی و… شاهد هستیم.

وی با اشاره به اینکه از تعداد ٢٢٧ هزار و ٢٧۶ شهید دوران جنگ، ١۵٩ هزار و ٣٩٣ نفر از آنها در سنین ١۵ تا ٢۴ ساله بودند، تصریح کرد: این میزان یعنی حدود ۵۰ درصد از شهیدان جنگ از میان نوجوانان و جوانان بودند که می‌توانند هر کدام الگویی شایسته برای نسل امروز باشند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل با بیان اینکه در هفته دفاع مقدس از ۱۴ هزار پیشکسوت عرصه دفاع مقدس این استان تجلیل می‌شود، گفت: تجلیل و تکریم رزمندگان عرصه عزت و اقتدار وظیفه مردم و مسئولان است و تلاش می‌کنیم برنامه‌های هفته دفاع مقدس امسال پررنگ‌تر و گسترده‌تر از سال‌های گذشته برگزار شود.

نوری از گفتمان شهدا به عنوان میراث ماندگار و گرانبهای انقلاب اسلامی یاد کرد و افزود: بسط و گسترش این گفتمان در جامعه نباید مورد غفلت قرار گیرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی ایران با خون شهیدان به ثمر رسیده و عزت روزافزون نظام اسلامی مرهون ایثار و از جان گذشتگی شهدا، جانبازان و ایثارگران است.

نوری اضافه کرد: ما وظیفه بزرگی در زمینه نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه داریم و تکریم خانواده‌های شهدا و ایثارگران وظیفه و دینی بزرگ بر گردن ما است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل بیان کرد: شهدا دارای گفتمان و آرمان بودند و ما وارثان خون شهدا باید با فهم درست از آرمان شهدا به آن وفادار باشیم و از راه و رسم شهدا عقب‌نشینی و عدول نکنیم.

کد خبر 5588222

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha